Vai Cyberpunk 2077 kļūs par labu spēli?

Vai jūsu prāt Cyberpunk 2077 atkopsies un kļūs par vērā ņemamu spēli kā, piemēram, Witcher 3?

Pagājušā gada spēle Cyberpunk 2077 izcēlās divejādi: ar veiksmīgām reklāmas kampaņām un ļoti kļūdainu spēli publikācijas brīdī. Nemaz nerunājot par to, ka gadu gaitā ap spēli viss kas tika stāstīts un galu galā nemaz nepiepildījās. Šī te situācija spēļu industrijā nav unikāla, taču varētu būt spilgtāka nekā citreiz. Spēlei noritēja lielas atsaukšanas kampaņas, kuru laikā spēlētāji varēja saņemt atpakaļ naudu par spēli un Sony pat izmeta ārā spēli no Playstation veikala.

Mani māc lielas šaubas par spēles nākotni. Lielākoties man tajā patika cyberpunk estētika. Stāsts bija ok. Spēles process - galīgi nekas īpašs. Garums salīdzinoši īss, ja tu nemedī un nemēģini izpildīt katru blakus misiju. Idejiski vēl ir iespēja sākt spēli no jauna un atrast visus iespējamos nobeigumus. Man gan šķiet visai garlaicīgi spēlēt vēlreiz vienu un to pašu spēli ar visdrīzāk minimālām variācijām.

Spēle pat ideāli salabotā stāvoklī varētu būt pārāk īsa, lai tā tiešām aizķertu. Dzīvos redzēs, taču es to diez vai pārskatāmā nākotnē mēģināšu vēlreiz ieslēgt.

Cik dzirdēju, tad tur cutscenes kopējais ilgums ir garāks par gredzenu pavēlknieka triloģiju?

Tātad tām vajadzētu būt garākām par kādām 12 stundām, ja mēs ņemam Gredzenu pavēlnieka triloģijas garākās versijas. Ātri iemetot aci Youtube un ja pie “cutscenes” tiek pieskaitīti dialogi, tad sanāk vairāk par tām 12 stundām.

Jāņem gan vērā, ka starp šīm stundām ir atšķirība. Filmu gadījumā visi kas skatās redzēs 12 stundas. Spēles gadījumā viss atkarīgs no tā kā tu spēlē un pat tad tu neredzēsi visu, jo spēli sazarojas.

Kļūs par labu spēli, bet ne labāku par witcher 3.
Man personīgi spēle iegāja uz 8/10, bet es biju daunis, ka izgāju viņu pārāk ātri iegrūžot 41 stundu un piereizes saņēmu vissliktāko endingu.
Tagad pēc 4 mēnešu stopa, atsāku no jauna ar female V (male V bija pirmais walkthrough) un ieejot spēlē var redzēti tik tiešām uzlabojumus no developeriem ar tiem pačiem hotfiksiem, teiksim ja spēli salīdzināja ar GTA 5 tad toreiz GTA 5 uzvarēja vairākos terminos, tad tagad ir vienādi vismaz man tā liekās.
Kopumā man liekās, ka būs tas pats kā ar to spēli ‘‘No man’s sky’’

Nū es labi atceros, ka izgāju spēli kā ļaundaris izmantojot dialogos sliktas atbildes, bet tagad cenšos būt tjipa pareizais V.

Šķiet man arī bija sliktākais. Skaidri nepamanīju kā vispār dabūt ko labāku. Varbūt vajadzēja vairāk pielabināt Džoniju.

Es ceru, man bija viena misija, kuru varēja tikai ar kādu sesto save pozīcijas ielādi iziet.

GTA 5 ir ievērojami sarežģītāka pasaule - mašīnu vadīšana, pūļa un satiksmes reakcijas. GTA tev arī gribi negribi nākas iziet visu stāstu.

Spēlei nepaveicās ar to, ka viņai ir tikušas abas konsoļu paaudzes. Daudzus momentus, cik esmu skatījies un pētījis, ir stulbi realizēti, jo šai spēlei kaut kā ar kruķiem ir jāstrādā uz vecajām paaudzēm. Kā rezultātā visi šie kruķi arī kaitē jaunajai paaudzei. Tehniski, no vienas puses skatoties, viņiem būtu bijis jārealizē divas dažādas tehniskās versijas spēlei, kas faktiski radītu divas dažādas spēles. Iztēlojieties kādu Justice League - pa lielam filma viena un tā pati, tomēr tai ir divi dāžadi izpildījumi un saturs, kas aboslūti atšķiras. Tas pats ar šo spēli būtu, jo uz jaunajām, galvenokārt, spēle strādā un nav nevainas.

Protams - hype train un tā sekas. Cilvēki bija safanojušies, tikai vairums aizmirsa - studija ir vienas spēles studija, kura sevi iemēģina jaunā žanrā, jaunā settingā - it visā jaunā. Protams paši CDPR arī vēl tie klauni, bet ko padarīsi, tāds bizness.

Ja viņi tomēr izlaidīs priekš jaunās konsoļu paaudzes kaut kādu tur jaunu versiju Cyperpunk 2077: ReHack (why not), paredzu, ka būs labi un spēle tiešām parādīs visu ko spējīga.

Faktiski paskatoties, spēle kļuva par apstākļu upuri. Sākot no slikta iekšējā menedžementa, beidzot ar pārnešanām un citām likstēm, kā rezultātā - spēle trāpīja vissliktākajā laikā. No viena viedokļa bija labs, jo spēļu vidējie pārdošanas rādītāji tikai auga, taču tehniski spēle trāpīja sliktā laikā.

Pa savam CDPR domājams nokoda mazliet lielāku kumosu nekā varēja sakošļāt. Savs GTA ar neonu un kiberekskortu - nav viduslaiku settings, kuru viņi faktiski slīpēja 10 gadu garumā. Pirmie Witcher bija arī ar saviem celmiem un bedrēm, pie tam ievērojamiem. W2 ja RPG elementi esot bijuši labi, tad cīņas nav diez ko bijušas labas. Un vien W3 - viņi varēja panākt obsolūtu dominanci it visā.

Tas tā - manas domas, no visiem tiem materiāliem, ko esmu iepriekš lasījis un skatījies.

1 Like

Tas pats GTA 5 arī trāpīja uz konsuļu paaudžu maiņu un ir pieejams gan uz vecās, gan jaunās paaudzes. Vien šo faktu nevar nosaukt par spēles nogalinošu īpatnību. Cyberpunk 2077 gadījumā ziepes savārīja vadība, kura atļāvās publicēt spēli ar apjomīgu daudzumu kļūdu.

Tai arī jāstrādā uz vidusmēra datora, ja kompānija vēlas labi nosegt tirgu. Nekāda jauna problēma tā nav. Spēles nepārtraukti tiek veidotas veselam klāstam dažādu dzelžu.

Es nevaru teikt, ka uz CDPR šķīvja būtu uzkritis kaut kas ļoti īpašs, kas izskaidrotu kādēļ viņi nošāva tik greizi.

Galvenā atsķirība, cik saprotu, tās ir tieši izmantotās tehnoloģijas pašā spēlē kā arī jauno konsoļu iekšās, kuras izmantojot, vecajās tas nestrādā. Iedomājies to, ka tu gribētu uzstaisīt burnout uz VAZ05, tu vari gribēt, bet nevarēsi, jo viņam nepietiek zirgspēku, viņš uzreiz noslāps. Tāpēc tev ir jāimitē šis process, kas izskatās dīvaini.

GTAV iznāca 2013. gadā - kad vispār vēl nebija runa par superātrajām ielādēm, kad faktiski tipiskais “loading screen” pat neparādās. Un vēl daudzas tehniskas lietas neeksistēja. Tākā no viena līmeņa, kā pa manam ar GTAV tehniski salīdzināt ir mazliet netaisnīgi.

Protams. Piekrītu. Bet redz kā, investoru priekšā laikam padevās. Grūti teikt. Jebkurā gadījumā ar lielu cilvēku plūsmu vairākos simtos darbiniekos viņi netika galā.

Atkal - protams. Taču nostrādāja neveselīgais Haipa Vilciens. Kā tipiska, vidusmēra spēle, FPS žanrā faktiski ar nosacītiem RPG momentiem - viņa ir laba, tiešām laba - cik var spriest. Taču šis dievišķīgais CDPR statuss, Ragaņa veidotāji un cēlākie no cēlākajiem, kas neievieš visādus tur Denuvo, Kiberpanka atmosfēra, kur vari sev pielikt dažādus izzaugumus - ko vēl citu vajag? Dodat šurp.

Neteikšu, ka RPG FPS žanra spēle, lai arī krutā, tomēr diezgan specifiskā Cyberpunk žanrā atbilstu šim nosacījumam. Droši vien.

Kas tās tādas par mistiskajām tehnoloģijām? Idejiski visas spēles versijas tiek darbinātas uz ļoti līdzīgas arhitektūras. Nav tā, ka spēles pamatā būtu iešūta gaismas staru simulāciju un tu to bez tās nevari palaist. Tās tur jaunās tehnoloģijas ir brīvi regulējamas un izslēdzamas.

Cita runa, ja spēle ir bijusi pārāk ambicioza un sākotnēji nebija plānots atbalstīt vecākus dzelžus. Vai arī bija viss plānots, bet nesanāca optimizēt. To ne tik daudz var saukt par tehnoloģiju, drīzāk detalizācijas līmeni.

Tā ir dārgāka, lielāka spēle, kas tika publicēta izaicinošākā konsoļu pārejas laikā. Savā ziņā izstrādātājiem te bija grūtāk, ne vieglāk. Teiksim, Playstation 3 un Playstation 4 it nemaz nav viena un tā pati platforma.

Gan jau viņi cerēja uz tik pat nišas spēli kā Ragaņa sērija.

Ne gluži . GTA V apto laiku (protams nekad neviens nezinās patiesību, bet vismaz cipari ir un tie izskatītos visnotaļ reāli) jeb 2013. gadu izmaksāja ap 265milj. kas mūsdienās ir ap 300milj. Cyberpunk 2077 ticot dažām investoru atskaitēm utt., izmaksāja ap 316 miljoniem. Te protams varētu skatīt tādas nianses, ka visa sākšana no nulles, sliktu menedžementu un citas lietas. Mēs te vēl nerēķinam reklāmas budžetu klāt, kurš parasti vispār nekur nefigurē nevienā izklaides industrijā. Bet parasti šādiem projektiem tas ir vismaz kādi 80% no pamata tēriņiem tātad ap 240 miljoniem klāt. Pat ja ne vairāk.
Te vēl jāmin fakti ka CDPR tāpat, ticot dažādiem avotiem tomēr bija saņēmusi naudu no valsts, kas droši vien ir uz bezatgrieziniskā pamata vai tml.

Tākā no resursu ziņas - viņi bijuši diezgan līdzvērtīgi. Te protams, atkal jāatgriežas pie taviem vārdiem - ka spēle bijusi pārāk ambicioza droši vien. Iespējams. Tad nenoliedzās.

Par tehnoloģijām runājot - nemāčešu tev viņas nosaukt vārdos, bet daža no tām manupulācijās kuras pieejamas jaunajā konsoļu paaudzē, nevar tik realizētas vecajā. Vismaz cik gudras onkas mācēja izstāstīt. Taču var pievilkt krustiņu pie “ambīcijām” - viena no galvenajām kļūdām ko visi atzīmē tā vai citādi ir tieši “programmēšanas” kļūdas un risinājumi kuri ir bijuši sasteigti vai nepareizi realizēti.
Par datoriem runājot - var spēlēt balstoies uz minimālajām prasībām, taču tās būs sāpes, daudz, daudz sāpju. Mūsdienās tāda lieta, kā optimizācija, lai pat uz kalkulatora iet, ja vien tas nav servissa tipa projekts, kura mērķis ir dzīvot ilgi un maskimāli būt pelnošam, tad maz skatās. Cik nu es skatos no malas.

Man slinkums lasīt…tpc, vai var man kāds iedot vienu atbildi? (Jā, beidzot spēlējama/ Nē, vēl ir trash)

Lielās kļūdas uz datora it kā novērstas. Gludi pabeigt spēli gan jau varēs.

1 Like