Detroit: Become human

Tikko pabeidzu skatīties “Detroit: Become human” (jo man tač’ nav naudas ne spēlei ne konsolei lol). No sākuma biju domājis, ka šī spēle nav nekas īpašs, bet jau pirmajās desmit minūtēs sajutu šīs spēles gaisotni un dinamiku. Uzreiz gribētos piebilst, ka PS4 spēļu veidotāji labi saprot, ka konsoļu spēlētāji nav datorspēlētāji, spēlējot uz konsoles, cilvēks jauki atpūšas uz dīvāna, un tā arī tika izveidota šī spēle. Kā filma, kurā ir iespēja iesaistīties tik pat daudz cik vienkārši izbaudīt cutscenes.

Spēles stāsts norisinās starp 3 galvenajiem varoņiem, ar katru no viņiem ir iespējams spēlēt un katram no viņiem ir atsevišķs, savs stāsts, vēlmes, dzinis. Katrs no viņiem ir androīds, kuri ir domāti, lai kalpotu cilvēkiem darot vienkāršus darbus. Mašīnas, kas izskatās tā pat kā cilvēki, bet kuri nejūt un izpilda cilvēku vēlmes. Ar laiku, tiem sāka rasties kļūmes sistēmās, kas noveda līdz tam, ka viņi sāka just. Sāka just emocijas un vēlmi dzīvot, sāka just netaisnīgumu, kas tiek virzīts pret tiem, just vēlmi pēc brīvības. Just vēlmi pēc iespējas dzīvot.

Neapšaubāmi, spēles stāsts var raisīt plašas diskusijas daudzās jomās (kāds arī ir šī topika mērķis), par pareizām un nepareizām izvēlēm, par jūtām, par sabiedrību, par vēsturi, par tiesību došanu mašīnām, nemaz nerunājot arī par pašu stāstu un par varoņu motīviem.

Patika tas, ka spēle savā ziņā arī atveido vēsturi. Melnādaino cīņu par brīvību un tiesībām ASV, kas arī tika pieminēts pašā spēlē. Agrāk man bija grūti saprast to, kā gan melnādainajiem nedeva tiesības un kā pret tiem varēja izturēties tik slikti. Bieži vien tika minēts, ka viņus vienkārši neuzskatīja par cilvēkiem un mans prāts atteicās to saprast. Noskatoties šīs spēles game movie, man radās saprašana par šo visu. Grūti taču ir uztvert par cilvēku kaut kādu plastmasas gabalu, kas ir tik ļoti atšķirīgs neskatoties uz milzīgo līdzību. Cilvēkiem ir grūti pieņemt atšķirīgo.

Pēc šīs spēles man radās jautājumi par jūsu domām šajā jomā. Vai pietiekami attīstītam mākslīgajam intelektam ir jādod tādas pašas tiesības kā cilvēkiem? Vai jūs pieņemtu sabiedrībā androīdus? Kāda būtu jūsu attieksme pret tiem? Ar ko atšķiras cilvēks no mašīnas, kura spēj runāt un “just”?

No spēles izveidošanas puses man interesē jautājumi par to cik gan ļoti atmaksājas tas, ka tiek dotas tik daudzas izvēles un dažādi notikumu pavērsieni, jo tam visam ir jāizveido papildus animācijas, kas prasa papildus daudz pa daudz darba.

6 Likes

Radikāli gan pareiz, gan nepareizs viedoklis! Sāksim ar to, ka Quantic Dreams ir apēduši dēmonus uz šāda tipa spēlēm. Par viņu fiansiālo veiksmi var strīdēties, pirmspēdējā spēle, to vispār knapi izlīda no finanšu peļķes ja nemaldos. DBH pa lielam bija nolemts veiksmei. Tagad Cyberpunk 2033 gaisotnē domājams visas šāda tipa spēles vai līdzīgas spētu mantot kaut kādu popularitāti. Kā arī “movie” tipa spēles nedrikt likt vienā plauktā ar šūteriem vai Uncharted, kur jā arī ir kino sajūta, taču ātri vien gribēsies izšķaidīt joistiku pret sienu!

Ņemot vērā ka tu skatījies droši vien letsplay vai kā to sauc - domāju tu pat 1/50 daļu nesajuti

Mīļo cilvēk palasi ziņas. Tagad visur - apbižotie un aizskartie ne to ka cīnās par savām tiesībām, tādos tempos drīz mēs kļūsim par apsmiestajiem. Sveiciens Kingdom Come Deliverance - kur viduslaiku Bohēmijas setingā nebija nēģeru, jo ziniet - vēsturiski viņu tur nebija. Bet spēles autorus pasludināja par rasistiem un seksistiem, jo jā - sieviete darīja sieviešu darbus tolaik.

Šī ir tēma, kas pēdējos gados sāk aizvien vairāk un vairāk celties, pat esot parādījušies “robotu tiesību” aktīvisti. Ir vismaz lasīts, nezinu gan cik taisnība. Ja protams ska’tāmies robotu trīs likumus, tie ir izveidoti tā lai nenodarītu cilvēkam pāri, taču atkal jebkurš likums strādā līdz noteiktam apgabalam. Attiecīgi - kad cilvēks nebūs vairs vajadzīgs pēc savas struktūras un uzbūves visdrīzāk viņš izzudīs kā suga, nevis kā forma. Bet līdz tam vēl IIIIlgs ceļš. Knapi iemačījušies zīmēt un komoponēt!

Taču ja mēs runājam par sociāli svarīgām tēmām, tad QD vienmēr ņēmuši jau zināmas un savā ziņā populāras tēmas un spēlējušās ar tām. Pa lielam viņi ņem jau zināmo un uz tā arī balansē. Formula nemainās, vien pasniegšanas tehnoloģija.

Darba nenoliedzami pilna D un vairāk. Taču ja nemaldos DBH atmaksājās samērā ātri. QD šajā aspektā atkal sevi daudzu gadu laikā, kopš vēlajiem 90-tajiem, ja nemaldos, ir sevi pierādījuši un iemantojuši auditorijs uzticību +/-. Un šeit par atmaksu var vien teikt, tas viņiem sanāk, jo pa lielam viņi ir vienīgi Interaktīvā Kino darboņi. Mēs nerunājam par RPG žanru kuram ar IK vienīgi kopējais ir diologu dažādība, bet ne vairāk. Pa lielam IK sniedz šķietamu izvēli, pirms tevis sen jau viss ir izplānots un izdomāts. 2000 gadu vidū bija daži kino šedevri no Disney, ja atceros pareizi, tad arī kino zālē ga’ja kino un tad kaut kādā momentā, cilvēki varēja balsot par tālāko notikumu. Šķiet iznāca vien viena via divas filmas un viss nomira. Arī YT 2008-2012, ar gadiem varu kļūdīties, bija populārs arī interaktīvie video, kur klikšķinot pa saitēm varēja veidot izvēles vai ar balsošanas palīdzību izgāja nākamais video. Bet tie arī sāka ātri mirt, jo tie ir laikietilpīgi (scenārijs, filmēšana, montāža u.c.) un bez pienācīga fiansējuma tomēr ilgtermiņā kļūst ĻOTI neizdevīgi.

Tākā interaktīvais kino nav jaunieviesums par kuru jābrīnās, tomēr rets un kā pa manam cienījams žanrs, kuru vajadzētu daudziem, vismaz reizi dzīvē izbaudīt. Kā leļļu animācija - dīvaina šķiet, tomēr ar savu “dvēselīti”.
PC iesaku nospēlēt Fahrenheit: Indigo Prophecy - jā grafika, par Remastered liks sašķobīties daudziem, tomēr lai saprastu būtību būs vairāk nekā pietiekami. Un ja patiks, tad jau varēs domāt par HeavyRain un citiem brīnumiem.

3 Likes

Best game ever

1 Like

Starp citu. Tu agrāk minēji, ka šie visi cīnītāji par tiesībām lien spēļu un filmu industrijās. DBH pamanīju, ka bija ļoti daudz melno kā galvenie varoņi (melnie androīdu vergi :D) kā arī nez kāpēc iesprauda arī LGBT attiecības. Tāpēc, jā, nāksies tev piekrist

1 Like

Jūs visi: ak nē, lgbt un ne-balto rašu pārstāvji MANĀS videospēlēs?

dbh ir, manuprāt, karsti atkritumi un tas kļuva populārs jo visām fanmeitenēm patīk baltais twinkijs mr Konors ‘es laizu lietas’ iRobots. spēle centās pateikt kādu Ziņu bet iespēra bumbu pati savā logā. nerunāsim pat par plot caurumiem.

runā kā cilvēks, kas nekad nav spēlējis uz konsoles :D

ne gluži, tas viss tika veidots ar motion cap un pēc tam satīrīts, kas uzreiz 100x atvieglo darbu. savādāk spēle nebūtu tik gara imo

1 Like

Nu lab. Var būt tā, ka parādās tāds intensīvāks moments no kura kontrolieris sašķīst :D

Es ar pagājušogad biju aizrāvusies ar šito spēli, biju noskatījusies visas iespējamos scenārijus, vismaz cik bija atrodams (jo nav konsoles, tādai esmu pieskārusies labi ja 3x mūžā :sweat:)
Bet kopumā par to stāstu… Tomēr tas salīdzinājums ar melnādaino vergiem un androīdiem īsti neiet kopā, visai labi to paskaidro šis video:

Arī viens stāsta pagrieziens Karas stāstā man likās tāds M. Naita Šamalana cienīgs (tas ir, bezjēdzīgs). Bet neņemot vērā to, visu spēli bija jautri vērot, izvēles tiešām maina spēles virzienu, ne kā citi uz stāstu balstīti gabali ekhem- Telltale games -ekhem. Droši vien no Quantic Dream spēlēm šī pagaidām ir vislabākā, varbūt arī varam gaidīt nākotnē vēl ko labāku? Jā, Heavy Rain arī bija ok gabals, bet to pēdējo reizi redzēju, kad man bija kādi 14 gadi, tāpēc neņemšos vērtēt tā kvalitāti :sweat_smile:
Un jā, spēles labākā un arī fanu iemīļotākā daļa droši vien ir Konora stāsts un viņa attiecības ar Henku, kur gan ļoti esot palīdzējis aktieru ieguldītais darbs. Un protams, ka fangrills ļoti patīk Konors - viņš ir kā kucēna un pievilcīga cilvēka apvienojums, grūti tādam neiepatikties :heart_eyes:. Viņam arī ir visai neierasts balss tembrs un citas kvalitātes, bet labi, neiedziļināšos :sweat_smile:
Jebkurā gadījumā, manuprāt, lai gan stāsta ziņā ne tas pārdomātākais gabals, tomēr DBH ir pietiekami labs darbs, lai pavērtu ceļu līdzīga tipa labākām spēlēm.

2 Likes

Tāda tipa spēlei jā, bet pārējiem žanriem saku no pieredzes PC moņuks+dīvāns+gamepad= AltruisticMildChinchilla-max-1mb

1 Like

Tagad skatos kā tika izveidota šī spēle. Un tie aktieri, kas ierunāja šos personāžus un izveidoja to kustības tiešām izskatās praktiski tā pat kā spēlē. Aktieri tika izvēlēti ar mērķi. Katrs izskatās atbilstoši savai lomai. Konors, androīds, viņa acīs ir redzama vēlme strādāt un došanās pretī saviem mērķiem. Markusam ir redzami vadītāja vaibsti un sapņainas acis par nākotni kas sagaida visus. Katrs no varoņiem izskatījās un arī bija savā vidē. Tie tika izveidoti perfekti iederīgi.

Es personīgi neesmu pret. Tas pats aktieri - ja viņš/a prot spēlēt, let it be. Go ahead! Taču ja tiek bāzts bāsānas pēc… gara nopūta

Sveiciens Assasins Creed Odisey - pēdējais DLC vai kas tur iznāca, sacēla diezgan lielu jezgu un pat samērā absurdu, par kuru daudzi sēž un vispār nezin kā reaģēt. Bet tas ir cit stāsts.

Domājams šāda tipa spēlēs tā ir norma un sava veida pielaide, lai tomēr nepazustu interaktivitāte kā arī izvēļu daudzums un protamspats izklaides režīms. Tas pats Farenheit - brīžiem vnk gribas facepalm paķert, tomēr viņa nav slikta un par ir kārdinājums vēlreiz visu izziet. Tas ir kā ar popkornu filmām - viņam nevār piesiet sižeta vai personāžu pārāk mazu aprakstošo daļu.

Protams - ja mēs runājam atkal par loģikas kļūdām, piemēram, mašīna iebrauc vienā ēkā, bet pēkšņi izbrauc no citas (ideja, ka viņa cauri ibrauc ēkais, pie tam tā redzama sākotnēji no visiem rakursiem)- rodas daudz jautajumu. Vai arī 180 grādu leņķa likums - grēciņi sastopami pat sķietami normālās filmās.

Ieskrēju jau ne tajās sliedēs XD

Motion Cap principā tagad izmanto visās 3D spēlēs - mazāk vai vairāk. Pat indie izmanto. Agrāk tas bija ķipa dārgi. Tagad otrādāk - paātrina procesu un pat padara lētāku.

Cik esmu redzējis stāstu, sižetam un stāsta pasaulei ir ļoti daudz problēmu un nepilnību. Stāsts ir atklāti draņķīgs.

Toties no vizuālās puses viss izskatās gana labi.

Stāstam tika izveidotas vairāk kā 1000 daļas. Protams, ka var būt nepilnības, bet man gan ļoti patika. Diezgan emocionāli

Kā saka - kvantitāte nenozīmē kvalitāti. Taču šinī gadījumā domājams kvalitāte krītas vairāk dēļ paša gameplay specifikas. Ja ņemam standarta spēli - tur ir noteikts sižets kuram tu seko. Pa RPG - tur ar pa savam galvenais sižets, kura gaitā tiek dotas dažas galvenās izvēles. Taču atkal, negribi galveno sižetu - ir side quest un citas atrakcijas.

Šinī gadījumā - tā ir filma, taču interaktīva. Attiecīgi jāssadraudzē filmas elementus ar spēles elementiem. Stāstam jābūt pietiekami dinamiskam, taču ne pārāk. No spēles elementiem - jābūt izklaidējošai un interesantai. Tāpēc domājam ar rodas šī stāsta nepilnības un struktūras neesamība. Jo apsēsties vienlaicīgi uz diviem krēsliem ir sarežģīti. Tāpēc kaut kas ir jāupurē! Un kā ne paradoksāli, taču šeit tomēr visur pa vidam eksistē kvantitāte kuru saspiest ir ĻOTI grūti līdz kaut kam jēdzīgam.

Nesen iegādājos. Spēlējam ar draudzeni. Viņa nogalināja vienu no galvenajiem varoņiem pašā spēles sākumā. Tagad mums palika tikai divi varoņi ar kuriem spēlēt, zaudējot 1/3 stāsta :smiley:. Bet visādi citādi vienmēr gribējās šo spēlēt.

lol, biju palaidis garām, ka tur tā var.

Uz spēles sākuma ekrāna ir sieviete, kas uz tevis skatās un izsaka komentārus. Viens no tiem bija “turpini spēlēt, lai kas arī notiktu stāsta laikā”. Tad jau jāturpina.

1 Like

Šodien pabeidzu šo spēli :D Ļoti patika, tik daudz izvēļu ka varētu spēlēt atkal tikai ar iegūtajām zināšanām darītu savādāk lietas :D

Konora stāsts:

Bija labs, iebildumu nebija, spēles iesākums ar viņu kā tutorial bija labs, jo kad iesāku šo spēli es sāku no jauna, jo redz zivi nemācēju ielikt ūdenī :D Bet vismaz kad zivi ieliku ūdenī sāku saprast peles kontroles.
Patika arī Henks, neatkarīgi no tā ka mūsu attiecības nebija labas :D

Un es piedzīvoju šo meme and me happy now :D

Markusa stāsts:

Sākums garlaicīgs, pēc tam palika interesanti, bet man nepatika uz kurieni iet šis stāsts, bet vismaz arī to varēja pluss mīnuss pats kontrolēt.

Markusu zaudēju kad bija jāskrien kopā ar Konoru pēc ieroča, kļūdas pēc spiedu nepareizo pogu un Markuss nomira.

Karas stāsts:

Arī ļoti patika, nav iebildumu. Alises noslēpumu jau sapratu sākumā.

Tehniski es pazaudētu Karu un Alisi jau pašā sākumā, ja man brālis neteiktu lai es ietu glābt meiteni, jo viņš negribēja lai es vēlreiz spēlēju spēli no paša sākuma, jo es tāpat turpinātu spēli arī bez viņām. Tikām uz Kanādu ae Karu un Alisi, Lutheru kļūdas pēc zaudēju autoostā jo pārpratu vienu piedāvāto opciju. BET Alisi sašāva un Kara bija vienīgā kas izdzīvoja, lai gan ļoti gribējas ņemt opciju lai Kara arī padodas.

Gan jau es otreiz šo spēli nespēlēšu, bet ja man teiktu lai spēlēju, man nebūtu iebildumu :D

2 Likes

Man tā sieviete teica ka manas izvēlas bija sūds un vai es tiešām tādas izvēlējos? :D