https://www.comingsoon.net/assets/uploads/2021/03/space-jam-2-e1614878801537.jpg
Masīvs sveiciens!
Mazliet samelojos, sīkvels pēc 25 gadiem, tomēr pēdējā laikā ir tendence uz sendienu filmu turpinājumiem - kurš karjeru grib atdzīvināt (Cuming to America 2 un Matrix 4: mēs nekad netaisīsim Matriksam sīkvelu), kāds jaunību atcerēties (Top Gun 2) un kāds vēl kaut ko grib atminēties un atgādināt.
Space Jam sīkvels nevarētu teikt, ka ieradās no zila gaisa vai producenti pēkšņi atcerējās, lai gan daļa no patiesības ir. Tomēr, kā nereti gadās, filma nonāca ražošanas ellē, kas viņas izlaišanu nedaudz aizkavēja.
Space Jam dzimšana savā būtība ir nestandarta. Kājas tam aug no 1992. un 1993. gada Nike reklāmas, kurā bija redzams Maikls Džordans ar Bagsu Baniju. Warner Bros. redzot atsauksmi, ka cilvēkiem interesē zīmēti zaķi deva zaļo gaismu pilnajam metram, kuram vajadzēja būt pieaugušam un nopietnam, kurš ātri vien nomira 1993. gadā, kad galvenā zvaigzne izlēma vairs nespēlēt basketbolu.
Atdzīvojās Kosmiskais Džems 1995. gadā, kad Maikls, saprotot, ka atsist bumbu ir grūtāk nekā to mest, atgriezās iepriekšejā darba vietā. Filma iznāca 1996. gadā, lai gan kritiķi spārdīja filmu, tomēr kā izklaidējošais materiāls skatītājiem patika, ļaujot nopelnīt 230 miljonus dolāru, filmu ierindojot kategorijā “Filmas par basketbolu” pirmajā vietā un līdz šim nav pārspēta.
Pēc tam sekoja dažādi VHS, DVD un BD izdevumi dažādos variantos. Parādījās dažādas mantiņas, svilpītes un cita atribūtika kura atnesa vēl ap 1 miljardu. Komiksi tajā skaitā. Filma radīja faktiski jaunu franšīzi. Turpinājums bija nozīmēts uz 1997. gadu. Darbs ritēja pilnā sparā, tomēr izrādījās pats Maikls nezināja, ka ir nozīmēts turpinājumam. WB producenti tā arī nespēja vienoties ar galveno zvaigzni un filma veiksmīgi tika aizvērta.
Tomēr ideja nenomira. Sparingā ar zīmētām multenēm gribēja iebāzt Džekiju Čanu, tomēr tas noveda pie Looney Tunes: Back in Action ar Brendanu Freizeru. Filma pie sava 80 milj. budžeta noslīka nopelnot 60. miljonus, novedot Freizera karjeru faktiski kapā.
Studija tāpat gribēja izvedot Race Jam, Golf Jam un Skate Jam iebāžot Džefu Gordonu, Taigeru Vudssu un Toniju Havku multeņu pasaulē, kur viņiem būtu jāglābj sevi, Tūņus vai citus personāžus no kaut kā izmantojot savus talantus. Tomēr pateicoties Looney Tunes noslīkšanai visi plāni noslīka kopā ar to.
2014.gadā studija paziņoja, ka noslēgusi līgumu ar LeBronu Džeimsu. 2015. gadā LeBrons ar savu studiju priekš WB izlaida filmu Trainwreck, kas pie saviem 35 miljoniem guva gan pozitīvus novērtējumus, gan 140 miljonus.
Darbi pie Space Jam turpinājuma sākās 2016. gadā, tomēr nemitīgi nesaaugās ar režisoriem, rezultātā WB nonāca pie Malkolma D. Lee ( Malcolm D. Lee), kura katologā filmas svārstās rajonā, kad galīgi nav ko skatīties.
Filmēšana sākās 2019. gadā, kad arī parādījās pirmais officiālais logo. Tad arī pats LeBrons sāka informāciju stāstīt, - kāds būs nosaukums un ko gaidīt, tajā sakitā bija, ka filmā būšot ļoti daudzi tēli, kuri ir WB arhīvos, ko tad pēdējā treilerī var arī manīt.
Mantojums savā būtībā ir standarta filma ar sporta zvaigzni, kura domā, ka ir aktieris. Arī sižets pašlaik izskatās diezgan izzīsts no pirksta. Ja tomēr pirmajā filmā bija savstarpēja saistība un loģika, pat no malas, šeit pagaidām izskatās kās mēģinājums izveidot drāmu, tur kur to nevajag. Un sveiciens sendienu jokiem. Lai gan joks par Matriksu, iespējams, ir reference uz jauntopošo brīnumu.
Pašlaik filma izskatās kā mēģinājums nosēdēt uz diviem krēsliem, vecajiem fanātiem, tomēr mūsdienīgi un jauneklīgi, lai jauniešiem ar ieiet. Savādāk nesapratīs neko. Protams, lai ir sociāli taisnīgs. Kas pāris nedēļas atpakaļ internetā starp faniem izsauca sašutumu, ka Lolas Banijas dizians ir izmainīts un neatbilst, tam kāds tas bija. Lai gan “Rule 34” neviens nav atcēlis.
Protams, atsauces jau treilerī vien var saskaitīt desmitiem. Pašlaik par filmu rodas vairāk šaubas un bažas, ka tā spēs izdarīt tai atvēlēto uzdevumu. Ņemot vērā, ka pēc dažiem avotiem filmas budžets ir ap 160-180 miljoniem, kas filmu ierindo blokbāsteru kategorijā un ņemot vērā šī brīža situāciju pasaulē un, ka filmai nomināli jānopelna vismaz 300- 360 milj. - studija ir visnotaļ optimistiska. Šeit mēs vēl nerēķinam mārketingu, kurš parasti šādās filmās sastāda aptuveni 80% no summas, kas ir pašai filmai. Lai gan līdz pirmizrādei vēl ir divi mēneši.
Būs interesanti paskatīties uz to, kāds būs gala produkts un to cik ļoti šī filma uzpeldēs visejādā ziņā.
Paldies! Labas filmas vēlot, Kadiljaks.