Old World - svaigums 4X žanrā

Old World – vairāk nekā 4X stratēģija

Ja esi spēlējis tādas spēles kā Civilization vai Humankind, tad vizuāli Old World (2022) var šķist pazīstama. Taču līdzības ar citām 4X stratēģijām beidzas jau pirmajās spēles stundās. Šī spēle piedāvā dziļāku, personiskāku un daudz neparedzamāku pieredzi, kur katrs lēmums var atbalsoties desmitiem gadu vēlāk.

Stratēģija ar sekām

Old World liek tev domāt vairākus soļus uz priekšu. Katrs gājiens ir nozīmīgs, un katra izvēle var radīt negaidītas sekas. Piemēram, kādā spēlē es slepeni nosūtīju algotus slepkavas, lai novāktu Ēģiptes valdnieku. Tikai pēc 30 gadiem viņi atklāja, ka tas biju es. :D Protams, Ēģipte nebija īpaši priecīga to atklājot.

Mazāk nāciju, vairāk dziļuma

Spēlē ir mazāka izvele nācijām nekā citās līdzīgās spēlēs, taču tas nenozīmē mazāku dažādību. Katrai nācijai ir četras ģimenes*(piemēram, militārā, zinātniskā, tirgotāju u.c.), kuras pārvalda pilsētas un piedāvā unikālus spēles stilus. Tas ļauj katru partiju izspēlēt citādi, pat izvēloties to pašu nāciju.

Dinastijas un cilvēkstāsti

Tu neesi tikai bezpersonisks valdnieks – tu esi dinastijas vadītājs. Spēles gaitā tev jāveido un jāattīsta sava valdnieka pēcteči. Viņu izglītība, audzināšana un dzīves pieredze ietekmēs, kā viņi vadīs nāciju nākotnē. Bet dzīve ir neparedzama – tavs rūpīgi audzinātais mantinieks var nokrist no zirga, kļūt par invalīdu un nāksies pielāgoties jaunajiem apstākļiem.

Personības īpašības

Katram tēlam ir trīs stiprās un trīs vājās īpašības, kas ietekmē viņu spējas. Piemēram, kāds var būt harizmātisks diplomāts, bet impulsīvs un neuzticams. Šīs īpašības nosaka, kādus amatus viņi var ieņemt (piemēram, spymaster, ambassador, general), kā arī kādas izvēles būs pieejamas dažādās situācijās.
Šīs īpašības arī var ierobežot izvēli kritiskās situācijās. Piemēram, valdītājs ar vājo īpašību coward, var tikt ierobežots lēmumu pieejamībā ārkārtas militārā situācijā.


1 Like

Spēlē esmu pavadījis ~27 stundas un noteikti spēlēšu vēl. Spēlē tiešām ir dažas patīkamas mehānikas, kas spēlei piedod svaiguma sajūtu pēc gadiem ilgas Civ6 spēlēšanas. :D

No mīnusiem es varētu pieminēt kaujas vienības. Šajā spēlē tās iespējams ražot kā rūpnīcā, tādēļ AI baigi spiež uz to. Tas cik tālu vienības kustās uz priekšu arī reizēm ir ne līdz galam izdomāts. Neredzi tuvumā nevienu vienību, pēkšņi no 15 lauciņu attāluma atskries pretinieku zirgs un sāks sist tavu lokšāvēju.


Mana civ6 pieredze jau pasaka priekšā, ka ja AI šādi savelk vienības pie tavas robežas, tad sekos karš. :D

No lietām kas patīk ir daudz, interesantākā laikam ir Spymaster amats, kurā ieliekot attiecīgajā lauciņā spēcīgu cilvēku paver interesantas iespējas. No bildes, ko ieliku augstāk - man pieteica karu, pēc tam es tās nācijas katru valdnieka tuvinieku nogalināju ar algotņiem. :D Sievas/vīrus, bērnus, mazbērnus, radiniekus. Neviens nebija drošībā.
Tas protams, nebija bez sekām, jo daži no pasūtījumiem neizdevās vai izdevās, bet plāns tika atklāts, kā rezultātā pretinieks tevi sāk ienīst vēl vairāk un tu pats zaudē arī legitimacy resursu.

2 Likes

Izklausās diezgan interesani, kā reiz uz tādu atlaidi varētu paķert ;D

Es atminos, ka viņu kādu laiku atpakaļ iegādājos citviet par ~2 eiro. :D Bet nu ja vēlies pareizo ceļu iet… :D

1 Like

Pa divīti tas ir vienīgi pareizais ceļš XD

1 Like