Old World – vairāk nekā 4X stratēģija
Ja esi spēlējis tādas spēles kā Civilization vai Humankind, tad vizuāli Old World (2022) var šķist pazīstama. Taču līdzības ar citām 4X stratēģijām beidzas jau pirmajās spēles stundās. Šī spēle piedāvā dziļāku, personiskāku un daudz neparedzamāku pieredzi, kur katrs lēmums var atbalsoties desmitiem gadu vēlāk.
Stratēģija ar sekām
Old World liek tev domāt vairākus soļus uz priekšu. Katrs gājiens ir nozīmīgs, un katra izvēle var radīt negaidītas sekas. Piemēram, kādā spēlē es slepeni nosūtīju algotus slepkavas, lai novāktu Ēģiptes valdnieku. Tikai pēc 30 gadiem viņi atklāja, ka tas biju es. :D Protams, Ēģipte nebija īpaši priecīga to atklājot.
Mazāk nāciju, vairāk dziļuma
Spēlē ir mazāka izvele nācijām nekā citās līdzīgās spēlēs, taču tas nenozīmē mazāku dažādību. Katrai nācijai ir četras ģimenes*(piemēram, militārā, zinātniskā, tirgotāju u.c.), kuras pārvalda pilsētas un piedāvā unikālus spēles stilus. Tas ļauj katru partiju izspēlēt citādi, pat izvēloties to pašu nāciju.
Dinastijas un cilvēkstāsti
Tu neesi tikai bezpersonisks valdnieks – tu esi dinastijas vadītājs. Spēles gaitā tev jāveido un jāattīsta sava valdnieka pēcteči. Viņu izglītība, audzināšana un dzīves pieredze ietekmēs, kā viņi vadīs nāciju nākotnē. Bet dzīve ir neparedzama – tavs rūpīgi audzinātais mantinieks var nokrist no zirga, kļūt par invalīdu un nāksies pielāgoties jaunajiem apstākļiem.
Personības īpašības
Katram tēlam ir trīs stiprās un trīs vājās īpašības, kas ietekmē viņu spējas. Piemēram, kāds var būt harizmātisks diplomāts, bet impulsīvs un neuzticams. Šīs īpašības nosaka, kādus amatus viņi var ieņemt (piemēram, spymaster, ambassador, general), kā arī kādas izvēles būs pieejamas dažādās situācijās.
Šīs īpašības arī var ierobežot izvēli kritiskās situācijās. Piemēram, valdītājs ar vājo īpašību coward, var tikt ierobežots lēmumu pieejamībā ārkārtas militārā situācijā.