I-veikala haoss un anarhija kategorijās

Labie sveicieni labie ļaudis!

Ik viens no mums šajā burvīgājā gadsimtā izmanto vai vismaz zina par tādiem interneta veikaliem. Ērtas tiešsaistes platformas kurās tu vari pasūtīt sākot no piena pakas beidzot ar vibrējošu banānu. Latvija nav atpalicēja ar saviem virs 2000 interneta veikalu. Ja ticēt KurPirkt.lv. Pats mazliet biju izbrīnījies, ka mums šo tik daudz.

Ir mums lielāki interneta veikali un mazāki, kuri populārāki un iecinītāki, ir speciālizētāki un krietni universālāki par Šveices nazi.
Bet pēdējā laikā pavadot dažādu iemeslu vadīt biežāk dažos no tiem un ne tikai, kā arī ilgtrermiņā esmu ievērojis vienu neparastu iezīmi, ka daļai no viņiem - piena olu hačipuri un jods uz kārtību kategorijās un preču aprakstu.

Un mēģinot būt objektīvs, man grūti spriest kāpēc un kādi iemesli ir tam kāpēc tai vai citai preicei ir šķietami neloģiska kategorija vai iztrūkst preces apraksta.

Taču izziešu no aizvainotā patērētāja pozīcijas kurš mūždien cīnās ar šo likstu. Bet varbūt esmu vienīgais.

Jo lielāki esam, jo lielāka miskaste

Ķeršos vērsim pie ragiem. Uzreiz no vietas durvis vaļā ar kāju atsitam un skaļā balsī saucam - 220.lv - kad tad beidzot sakārtosies savu bardaku!?
Pret 220. kā platformu nav pretenziju, to varētu pa manam uzskatīt par Baltijas AliExpress analogu, vairāk vai mazāk. Varbūt skaļi teikt, bet preču klāstā, nu neviens nesacentīsies ar viņu. Un sevi lepni ne reizi reprezentējis kā iepirkšanās centru internetā.

Un šeit rodas laikam lielākā problēma un tās sakne. Bieži vien, viena un tā prece var būt ar pilnīgi dažādiem aprakstiem, kuram vairāk vai mazāk. Par nosaukumiem ar nākas pacīnīties, vienai un tai pašai precei var atrast dažādus nosaukumus. Konkrētais gadījums ir no mirkļa kad meklēju sev jaunu tējkannu. (P.S. Var pat pa 8eur nopirkt, uzkarsē super ātri būdami pilna, ja troksnis nav traucēlis)

image

Vai arī kategorijas. Man zem darbarīkiem nav pat iedomas bijis meklēt lampas, bet labi, ar ko tad ne darbarīks?

Vai kategoriju izvēle un filtri… priekš kam man diskus, ja es skatos pašu intrumentu. Diskus vajadzētu pie “Piederumiem” vai tml, bet hej mums nav šādas kategorijas ar piedrumiem, tāpēc būs viss vienā blāķi un tur neko nepadarīsi, nāksies pašam izdomāt, kā caur filtriem atkarīties no nevajadzīgā. Lai gan - disks ta ar instruments ir droši vien. Vēl jo vairāks, zem konkrētās kategorijas, iebāž visu ko vien var un nevar.


image

Kā arī nereti pietrūkst tiešām vajadzīgu un noderīgu, sauksim pat specializētu filtru, kas ļautu maksimāli ātri un vienkāŗsi tevi kā pircēju un pārdevēju savienot.
Un pa manam te būtu divi globāli aspekti:

  1. 220 speciāli ignorē, nevēlas vai deļ jebkā cita neveido subkategorijas vai nepapildina, neatjauno filtrus. Esmu dzirdējis par tādām lietām sakarā ar citiem ne LV veikaliem, ka tādā veidā ietaupa kaut kādas datu vietas, ar indeksēšanu vienkāršāk un tml., neesmu eksperts, bet pa manam, problēma acīm redzama.
    Kā vēl piemērs - ja skatāmies Zoo precēs bļodas, neatkarīgi suņi vai kaķi, tiksies pārvirzīti uz vienu kopēju subkategoriju. Viņiem neeksistē atsevišķas kategorijas suņu un kaķu bļodām.

  2. Pārdevēji apzināti vai neapzināti nezin kurā kategorijā likt savu preci. Ar skapjiem un drēbēm vēl var norientēties kur ko ielikt. Un tad ne fakts. Bet jo specifiskāka lieta, jo grūtāk apzināt tās īsteno piederību. ne vienmēr ražotājs norāda visu informāciju - nereti var uzdurties, ka ir zināms paša iepakojuma izmērs, bet eksitē vēl pašas preces izmērs un nevienmēr abi ir aizpildīti, līdz ar to paliek jautājums, kuru izmēru mēs tad redzam? Jo iepakojums var vairākkārt pārsniegt pašas preces izmēru, it īpaši ja tā ir nestandarta izmēros, izliegta vai jebkādā citā formā. Vai atbildīgās personas banāla nezināšana.
    Kā arī nav izslēgts fakts, kad uz kaut kādām kategorijām skatījumu, ieprikumu skaits ir lielāks un ja pārdevējs var iebāzt šo preci kategorijā, kurā viņa nebūtu īsti atbilstoša, bet it kā piestāvētu, to viņš varētu izdarīt.

Specializēti un citi

Problēma tajā, ka tik lielu haosu kategorijās un filtros esmu uzdūries tikai iekš 220. Protams, ne visi citi ir svēti un arī grēko.

Arī specializēti veikali šķietami vienu un tās pašas funkcijas priekšmetu vai ielikt dažādās kategorijās. Piemēram KSenukai - “Ķerras” un “Ķerras un to piederumi”. Ar ko atšķirība - praktiski ne ar ko. Izņemot, ka vienā kategorijā ir atrodami piederumi, bet otrā nav. Kāpēc tas tā izdarīts? Lai indeksāciju būtu vairāk vai kas? Es nezinu… krēslu eksperti galdā!

Vienīgi jau ar filtriem mazliet viss labāk, mazliet sīkākas gradācijas. Piemēram, ātruma regulācija ir vai nav, divi ķekši un tu atmet momentāli to daļu kura tevi obsolūti neinteresē.

Mazajot i veikalos savukārt nereti pat sastopu krietni sīkāku aprakstu par preci nekā lielajos, tāda sajūta, ka atbildīgais par datu ievadi, iegājis ražotāja mājaslapā, no tuienes izvilcis visu info un ielicis.Viss svarīgais būs un ja vajadzēs vēl tev būs viss pilnais info.

Kāda vēl ir maza patīkama prieškorcība, ka ja ir atsauces svešā mēlē, tev tiek piedāvā iespēja tulkot, nevis atev iesmērā tik šķību komentāra tulkojumu, ka tu domā un nevari izdomāt. 220 tomēr kretinē, ka viņi neļauj redzēt orģinālo iesniegto komentāru un to tulko piespiedu veidā. Savādāk izskatās, ka kāds bots to ir rakstījis.

Verdikt

Varētu izskatīties, ka 220 ir galvenais vaininieks un grēkāzis šoreiz. Un varētu teikt ka jā. Uzņēmums kurš sevi skaļi sauc par NR.1 Latvijas interneta veikalu tādam vajadzētu būt ne tikai pārdošanā un apmeklējumos, cilvēku novērtējumā utt., bet arī visā pārējā. Par klientu servisu nav pretenziju, labs tas ir. Man personīgi problēmu nav bijis. Bet tieši man kā gala lietotājam izmantošanā. Kāpēc mazāki interneta veikali spēj info precīzāk un skaidrāk uzrakstīt nekā redzams pie 220? Var teikt, bet tur ir daudz tirgotāju visiem nevar izsekot. Tirdzniecības centros, nu jau Rīgas ielās arī, ir vienoti standarti kā jāizskatās veikalam no ārpuses, kādas zonas, kādas izkārtnes utml., kāpēc nevar ieviest strukturētas kategorijas, laukus kurus obligāti jāizpilda, informācijai kurai jābūt. Pie tam daudzi filtri, atkarībā no produkta ir jau kā standarts, kurš iekš 220 joprojām nav. Tīri teorētiski, es varu mest jebkuru preci atpakaļ, kura gala rezultātā neatbildīs vismaz vienam parametram, kaut vai pēc nosaukumu, kaut vai pēc materiāla. Ja izstrādājumā ir vairāki materiāli, tad norādiet tos. Kur problēma? Moderācija - vai vispār eksistē kā tāda?

Vai esmu vienīgais tāds kasēklis un mani nereti tracina šāds haos? Vai esat ko tādu ievērojuši vai saskārušies ar analoģiskiem momentiem? Vai nodarbojos ar kaut kādu ķiršu izlasīšanu…
Varbūt pat zinat, kā tas strādā un kāpēc tas ir tā, kā tas ir?

Labie ļaudis!

2 Likes

Ar kategoriju fišku ir diezgan traki un grūti.

Kad strādāju Maximā, visas preces bija grupētās kaut kādā grupā.
Pēkšņi parādas atlaides “visiem vīniem”…un tad sākās haoss ar dzirkstošajiem sarkanvīņiem, dzirkstošajiem vīniem, šampaniešiem, proseko un liķieriem, kas ir vīna pudelēs un ir kaut kāds unikāls dzeramais.
Vēl, mums bija atlaides “bērnu precēm”, bet pēc LV likumdošanas zīdaiņu piena maisījumiem nedrīkst būt atlaides un LEGO ir strikti brendinga noteikumi, attiecīgi atlaides var likt tikai tad, kad Dāņi atļauj.

Kr4, ir prikols, ka grupējumi ir domāti nevis tev bet gan uzņēmumam, kad ir kaut kāda likumdošanas, atlaides vai cenu politika.

Precēm ir atslēgas vārdi nosaukumā un aprakstā, un tā arī viņi tiek grupēti, jo neviens uzņēmumā neņemsies ar 1000 bakelejas precēm un neliks tēmturus, lai šīs preces kaut cik katogarizētu.

Katogarizācija ir mission impossible process, un pat tādas kompānijas kā Maxima nav atradusi iespēju, kā šo problēmu risināt.

1 Like

parasti jau reklāmās vienmēr saka ka “Atlaides bērnu precēm izņemot lego,utt,utt”

Personīgi bieži sanāk ieprikties 220, un nu jau pāris gadus no vietas esmu tur “VIP biedrs” tāpēc ir arī man bagātīga pieredze ar saviem plusiem un mīnusiem.

Runājot par preču aprakstiem, smagi šaubos vai tiem kādreiz ir pieskārusies cilvēka roka, vismaz ne jau pašā 220 galā. Visa informācija par preci visbiežāk tiek iegūta pa taisno no paša piegādātāja/ražotāja un šis process ir automatizēts, tā kā to ne tikai neviens 220 darbinieks nav rakstījis, liela iespēja, ka nav pat nemaz arī lasījis.

Par filtriem sūdzības man laikam īsti nav, jo bieži vien filtrēšanas opcijas ir daudz vairāk nekā saprašanas (protams ne vienmēr).

Mana lielākā sūdzība ir preču piegādes laiki - pēdējā laikā aizvien biežāk mani sveicina SMS ar “Sveicināti! Jusu pasutijums xxx kavē”. Protams, apzinos, ka nav 100% viņu vaina, bet kad saņem to SMS 3x pēc kārtas vienam sūtījumam, tad nedaudz uzsit dusmu par tiem bezjēdzīgajiem estimates.

Nesen bija situāciju, kur pasūtīju preci, ar statusu “Pasūti līdz tikiem un tikiem un saņem rīt”. Tas principā bija galvenais iemesls kādēļ izvēlējos tieši to, + nākamajā dienā tieši bija ieplānots braukt uz pilsētu un būtu izdevība izņemt no veikala. Bet nu protams, ka pasūtījuma izpilde sākās tikai nākamajā dienā, un tā kā tā bija 6diena, tad saņemt varēju tikai 1dien un bija jātaisa lieks brauciens pakaļ.

Ar statusiem viņiem ar tur brīžiem kaut kādas problēmas, man vēljoprojām stāv pasūtījums ar statusu “Var saņemt” kaut vai izņēmu jau pirms mēneša.

Preču klāsts tur protams liels, un vienmēr varētu būt arī sliktāk - piemēram m79.lv, bet piekrītu, ka ir daudz aspektu kur varētu un vajadzētu uzlaboties

1 Like

Man vienmēr radies priekšstats, staigājot pa interneta veikaliem, ka vienkārši netiek ieguldīti resursi uzbūves kārtošanā. Daudz pozīciju, kuras vēl pie tam visu laiku mainās. Mazajiem veikaliem nav diži daudz resursu, lielajiem laikam tā nav pirmā prioritāte, jo nu tā pat pārdodas mantas. Varbūt ieguldītās cilvēkstundas nemaz nenes tik labu atdevi pārdošanas formā kā veikali vēlētos. :person_shrugging: Ja vidusmēra pircējs ir visu pieradis atrast ar atslēgas vārdu palīdzību un nelasa parakstus, tas to kārtošanu diži neizjutīs.

2 Likes

Aprakstā bija 74cm plats, 70cm augsts saliekamais galds, bet atnāca 70cm plats un 74cm augsts. Nav liela škrobe, jo cena bij ļoti laba un galds funcionāls, bet apraksti neprecīzi.

Arī kretinē kaut kādi summu minimumi specifiskiem veikaliem. Gribi vienu akrila krāsu? Nē, pērc kā minimums piecas vai piemet kaut ko randomā klāt, lai savāktu minimālo pasūtījuma summu.

Galds atnāca pēc 4 dienām, bet lielākā daļa citu pasūtījumu prasīja divas nedēļas. Amazon.de atsūta nedēļas laikā un vēl par brīvu ja pasūtījuma kopsumma ir 59 eiro vai vairāk.

2 Likes

Tas mani ar kretinē. 220 gadījumā, ja tu pērc tā kā no viņiem un ir zem minimālās summās, tur laikam 99 centi jāpiemaksā ķipa par operācijas veikšanu. Un reizēm pat ar to ir izdevīgāk. Citiem pārdevējiem vēl jāsavāc kā nu kuram, sākot no 5eur līdz 30eur minimālā summa. Smieklīgi ir tas, ja pērc preci pa 4,95, bet minimālā summa ir 5 eur - c’mon man! Pie tam, to uzzini tikai pie izrakstīšanas. Kāpēc to lietu nevar uzreiz norādīt, ka šim pārdevējam ir minimālā groza summa…

220 gribēja apstiprināt manu point par preču kavēšanos.

Šorīt atnāca ziņa, ka prece kas jau 1x kavejas 2ned, kavesies vel 2ned, un tad tagad viņi vienkārši izdomaja paši atcelt.

Yea man tā bija ar Ziemassvētku dāvanu priekš @Rashomeow. Pasūtīju Nintendo spēli ko rādīja ka ir noliktavā,tad kavējās ar sūtīšanu un pēc tam atsūtīja ka vairs nav pieejama and im like wot

Excuse Me Wow GIF by Mashable

O, likumdošanā pat ierakstīts. Tas nav gadījumā saistīts ar to, ka šai precei bija pazeminātais PVN vai tml?

Par lEgo nereti besī :D mazliet personīgā sāpe

Domāju, ka tā problēma laikam, pieņemu, ka nereti problēmas ar terminaloģiju jo šapanietis un dzirkstošais ir divi dažādi, un “Lego” princips - ka dažiem tikai ražotājs dod.

Bet Maxima gadījumā es protams saprotu, kāpēc ir kas un pat Barbora iekšienē tomēr, tas šķiet sakārtotāks tādā ziņā.


Bez komentāriem

Šī ir tik ļoti pazīstama sajūta, bet par spīti tam, vēljoprojām turpinu izmantot to kantori tikai tāpēc, ka alternatīvas reti kad ir praktiskākas.

Šodien saskāros ar kārtējo iemeslu kādēļ neiesaku m79.lv

Un tagad arī atnāca ziņa, ka daļa no pasūtījuma, tāda un tāda elektriskā svece neeksistē.

Mjā, dateksā tādas huiņas nekad nav, viss, kas tiek pasūtīts, tiek rezervēts automātiski.

Pasūtīju savas iecienītās smaržas prikola pēc Oreol.eu. Mājaslapā nekur nav norādīts, vai prece vispār ir pieejama un cik ilgi būtu jāgaida piegādi. Pasūtīšanas procesā arī tas nekur neparādījās, un, kad veicu pasūtījumu (piektdienas vakarā), man uz e-pastu atnāca vēstule, ka pasūtījums pieņemts, gaidiet operatora zvanu… Bet tā, kā es izvēlējos apmaksāt ar pārskaitījumu (internetbankas opcija nepastāv), tad man nācās gaidīt līdz šodienai, līdz man piezvanīja un beidzot pateica, kad viņiem būs prece noliktavā (8. maijā) un kad tā tiks piegādāta (11. maijā). Un rēķinu ar maksājuma rekvizītiem nosūta tikai pēc tam, kad šādi telefoniski apstiprina, ka piegādes laiks ir pieņemams.
Arvienvārdsakot, akmens laikmets. Ja es būtu pasūtījis, piemēram, 220.lv, tur šis viss atkristu, nekādu zvanu, apmaksa uzreiz, un piegādes laiks mājaslapā ir uzrādīts, viss ir maksimāli skaidri un vienkārši.

look at this boujee mf XD

Nu, ar “iecienītās” es domāju tādas, kuras es pirms gadiem 3-4 vairākas stundas izvēlējos, nopirku, un lietoju līdz tagad pirms pāris dienām beidzās. Baigi ilgi gāja tie 100ml.

But that’s not really the point, could be anything.

Also, I wouldn’t say I’m materialistic, I don’t own all that much stuff, or at least the stuff I own is meaningful or useful.

Ir mazie veikali, kas piedāvā uzreiz samaksāt ar karti vai banku, tas gan. Tiem piegādes datumiem pie preces, ja godīgi, nez cik var ticēt mazā veikalā. Esmu skatījies veikalus, kur šķiet, ka visam veikalam ir pierakstīts klāt vienāds piegādes termiņš neatkarīgi no preces.

Bet tur jau tā lieta, ka piegādes termiņš nekur nebija rakstīts! Man to pateica tikai mutiski zvana laikā! It’s wack!

Pieņemu, ka 220 tajā ziņā protams, viņi ir labi ieguldijušies automatizācijā un atsekošānā.

Mazie veikali, lai gan M79, Oreol neteiktu, ka galīgi mazi, tomēr liekas, ka daudzi procesi notiek tikai un vienīgi ar cilvēka palīdzību. Vai tas ir lētāk, grūti teikt… tas pats ar bankām - no nostāstiem zinu, kad bankas ņem diezgan niecīgas komisijas salīdzinoši, mēdz būt iveikala dziņi kuri ar tur ņem kaut kādu procentus laikam. Ja tev normāli lietas ir tad kāpēc nepiedāvāt normālus risinājumus. Nezinu.

Bet godīgi sakot, pat 220 ļoti reti esmu veicis priekšapmaksu, ja zinu, ka preci pats izņemšu. Tikai, kad prece būs man rokās. Neticu nevienam. ;D