Labie sveicieni labie ļaudis!
Ik viens no mums šajā burvīgājā gadsimtā izmanto vai vismaz zina par tādiem interneta veikaliem. Ērtas tiešsaistes platformas kurās tu vari pasūtīt sākot no piena pakas beidzot ar vibrējošu banānu. Latvija nav atpalicēja ar saviem virs 2000 interneta veikalu. Ja ticēt KurPirkt.lv. Pats mazliet biju izbrīnījies, ka mums šo tik daudz.
Ir mums lielāki interneta veikali un mazāki, kuri populārāki un iecinītāki, ir speciālizētāki un krietni universālāki par Šveices nazi.
Bet pēdējā laikā pavadot dažādu iemeslu vadīt biežāk dažos no tiem un ne tikai, kā arī ilgtrermiņā esmu ievērojis vienu neparastu iezīmi, ka daļai no viņiem - piena olu hačipuri un jods uz kārtību kategorijās un preču aprakstu.
Un mēģinot būt objektīvs, man grūti spriest kāpēc un kādi iemesli ir tam kāpēc tai vai citai preicei ir šķietami neloģiska kategorija vai iztrūkst preces apraksta.
Taču izziešu no aizvainotā patērētāja pozīcijas kurš mūždien cīnās ar šo likstu. Bet varbūt esmu vienīgais.
Jo lielāki esam, jo lielāka miskaste
Ķeršos vērsim pie ragiem. Uzreiz no vietas durvis vaļā ar kāju atsitam un skaļā balsī saucam - 220.lv - kad tad beidzot sakārtosies savu bardaku!?
Pret 220. kā platformu nav pretenziju, to varētu pa manam uzskatīt par Baltijas AliExpress analogu, vairāk vai mazāk. Varbūt skaļi teikt, bet preču klāstā, nu neviens nesacentīsies ar viņu. Un sevi lepni ne reizi reprezentējis kā iepirkšanās centru internetā.
Un šeit rodas laikam lielākā problēma un tās sakne. Bieži vien, viena un tā prece var būt ar pilnīgi dažādiem aprakstiem, kuram vairāk vai mazāk. Par nosaukumiem ar nākas pacīnīties, vienai un tai pašai precei var atrast dažādus nosaukumus. Konkrētais gadījums ir no mirkļa kad meklēju sev jaunu tējkannu. (P.S. Var pat pa 8eur nopirkt, uzkarsē super ātri būdami pilna, ja troksnis nav traucēlis)
Vai arī kategorijas. Man zem darbarīkiem nav pat iedomas bijis meklēt lampas, bet labi, ar ko tad ne darbarīks?
Vai kategoriju izvēle un filtri… priekš kam man diskus, ja es skatos pašu intrumentu. Diskus vajadzētu pie “Piederumiem” vai tml, bet hej mums nav šādas kategorijas ar piedrumiem, tāpēc būs viss vienā blāķi un tur neko nepadarīsi, nāksies pašam izdomāt, kā caur filtriem atkarīties no nevajadzīgā. Lai gan - disks ta ar instruments ir droši vien. Vēl jo vairāks, zem konkrētās kategorijas, iebāž visu ko vien var un nevar.
Kā arī nereti pietrūkst tiešām vajadzīgu un noderīgu, sauksim pat specializētu filtru, kas ļautu maksimāli ātri un vienkāŗsi tevi kā pircēju un pārdevēju savienot.
Un pa manam te būtu divi globāli aspekti:
-
220 speciāli ignorē, nevēlas vai deļ jebkā cita neveido subkategorijas vai nepapildina, neatjauno filtrus. Esmu dzirdējis par tādām lietām sakarā ar citiem ne LV veikaliem, ka tādā veidā ietaupa kaut kādas datu vietas, ar indeksēšanu vienkāršāk un tml., neesmu eksperts, bet pa manam, problēma acīm redzama.
Kā vēl piemērs - ja skatāmies Zoo precēs bļodas, neatkarīgi suņi vai kaķi, tiksies pārvirzīti uz vienu kopēju subkategoriju. Viņiem neeksistē atsevišķas kategorijas suņu un kaķu bļodām. -
Pārdevēji apzināti vai neapzināti nezin kurā kategorijā likt savu preci. Ar skapjiem un drēbēm vēl var norientēties kur ko ielikt. Un tad ne fakts. Bet jo specifiskāka lieta, jo grūtāk apzināt tās īsteno piederību. ne vienmēr ražotājs norāda visu informāciju - nereti var uzdurties, ka ir zināms paša iepakojuma izmērs, bet eksitē vēl pašas preces izmērs un nevienmēr abi ir aizpildīti, līdz ar to paliek jautājums, kuru izmēru mēs tad redzam? Jo iepakojums var vairākkārt pārsniegt pašas preces izmēru, it īpaši ja tā ir nestandarta izmēros, izliegta vai jebkādā citā formā. Vai atbildīgās personas banāla nezināšana.
Kā arī nav izslēgts fakts, kad uz kaut kādām kategorijām skatījumu, ieprikumu skaits ir lielāks un ja pārdevējs var iebāzt šo preci kategorijā, kurā viņa nebūtu īsti atbilstoša, bet it kā piestāvētu, to viņš varētu izdarīt.
Specializēti un citi
Problēma tajā, ka tik lielu haosu kategorijās un filtros esmu uzdūries tikai iekš 220. Protams, ne visi citi ir svēti un arī grēko.
Arī specializēti veikali šķietami vienu un tās pašas funkcijas priekšmetu vai ielikt dažādās kategorijās. Piemēram KSenukai - “Ķerras” un “Ķerras un to piederumi”. Ar ko atšķirība - praktiski ne ar ko. Izņemot, ka vienā kategorijā ir atrodami piederumi, bet otrā nav. Kāpēc tas tā izdarīts? Lai indeksāciju būtu vairāk vai kas? Es nezinu… krēslu eksperti galdā!
Vienīgi jau ar filtriem mazliet viss labāk, mazliet sīkākas gradācijas. Piemēram, ātruma regulācija ir vai nav, divi ķekši un tu atmet momentāli to daļu kura tevi obsolūti neinteresē.
Mazajot i veikalos savukārt nereti pat sastopu krietni sīkāku aprakstu par preci nekā lielajos, tāda sajūta, ka atbildīgais par datu ievadi, iegājis ražotāja mājaslapā, no tuienes izvilcis visu info un ielicis.Viss svarīgais būs un ja vajadzēs vēl tev būs viss pilnais info.
Kāda vēl ir maza patīkama prieškorcība, ka ja ir atsauces svešā mēlē, tev tiek piedāvā iespēja tulkot, nevis atev iesmērā tik šķību komentāra tulkojumu, ka tu domā un nevari izdomāt. 220 tomēr kretinē, ka viņi neļauj redzēt orģinālo iesniegto komentāru un to tulko piespiedu veidā. Savādāk izskatās, ka kāds bots to ir rakstījis.
Verdikt
Varētu izskatīties, ka 220 ir galvenais vaininieks un grēkāzis šoreiz. Un varētu teikt ka jā. Uzņēmums kurš sevi skaļi sauc par NR.1 Latvijas interneta veikalu tādam vajadzētu būt ne tikai pārdošanā un apmeklējumos, cilvēku novērtējumā utt., bet arī visā pārējā. Par klientu servisu nav pretenziju, labs tas ir. Man personīgi problēmu nav bijis. Bet tieši man kā gala lietotājam izmantošanā. Kāpēc mazāki interneta veikali spēj info precīzāk un skaidrāk uzrakstīt nekā redzams pie 220? Var teikt, bet tur ir daudz tirgotāju visiem nevar izsekot. Tirdzniecības centros, nu jau Rīgas ielās arī, ir vienoti standarti kā jāizskatās veikalam no ārpuses, kādas zonas, kādas izkārtnes utml., kāpēc nevar ieviest strukturētas kategorijas, laukus kurus obligāti jāizpilda, informācijai kurai jābūt. Pie tam daudzi filtri, atkarībā no produkta ir jau kā standarts, kurš iekš 220 joprojām nav. Tīri teorētiski, es varu mest jebkuru preci atpakaļ, kura gala rezultātā neatbildīs vismaz vienam parametram, kaut vai pēc nosaukumu, kaut vai pēc materiāla. Ja izstrādājumā ir vairāki materiāli, tad norādiet tos. Kur problēma? Moderācija - vai vispār eksistē kā tāda?
Vai esmu vienīgais tāds kasēklis un mani nereti tracina šāds haos? Vai esat ko tādu ievērojuši vai saskārušies ar analoģiskiem momentiem? Vai nodarbojos ar kaut kādu ķiršu izlasīšanu…
Varbūt pat zinat, kā tas strādā un kāpēc tas ir tā, kā tas ir?
Labie ļaudis!