Atradu boomeri, kas vēl domā, ka 60fps ir maksimums, ko cilvēka acs spēj redzēt.
Intereses pēc gribēju atrast kādus avotus, bet visas diskusijas tika iztirzātas desmit gadus atpakaļ un vairums linku ir beigti. Un manai pieredzei arī neviens netic, tas nekas, ka man ir 144hz main un 60hz secondary monitori un es skaidri redzu, ka 60hz ir choppy af in comparison.
Pagaidām vienīgais jēdzīgais avots ir šis. Ne gluži satura patērēšanas kontekstā, bet vismaz kaut kas taustāms.
Jā, viņš no tās pašas filozofijas nācis, kaut kāds filmu cilvēks. Bet apstādini filmu, it īpaši kustības laikā, un un tu novērosi daudz per object motion blur, kas dod to kino feelingu un rada… gluduma ilūziju. Strādā lieliski pasīva satura patērēšanai, bet video spēlēs un citās reāl-laika programmās neder. Input lag arī tiešā veidā saistīts ar fps.
Pie tam, VR ir 90hz minimums pēc Oculus/Meta pētījumiem, lai nepaliktu slikti input lag dēļ. Un Quest 3 jau ir 120hz, kas ir VR rekomendācija in general.
Man piemēram ir tā , ka tad kad es pagriežu galvu normālā ātrumā nevis ultra lēni, man ar pa lielam ir sākumkadrs, motion blur un beigu kadrs. Tad kad tikai acis kustinubir vēl trakāk, jump cut izmantojot filmu terminus ir.Tāpēc man arī patīk zems framerate, augsts šķiet nedabiski gluds, like es pat dzīvē tā neredzu.
Bet nu tā ganjau ir mana problēma. Tas ka ķobis vnk uzskata ka vizuālā info ko saņem ceļā no punkta A uz punktu B ir fufelis
Lielu daļa savas dzīves esmu spēlējis kompetetīvās daudzspēlētāju spēles, kur high refresh rate tiešā veidā iespaido performanci. fps ir tieša saikne ar input lag, motion clarity, etc. Pro geimeri tagad bliež ar līdz pat 480-540hz monitoriem, ko atsevišķās spēlēs kā CS2 jaudīgākie datori var pacelt.
Un jo augstāks fps, jo tuvāk tas ir reālai dzīvei, secīgi gludums nevar būt “nedabisks”, tas paliek tikai dabiskāks. Cita runa par to vai tas ir neierasts.
Un vispār ņemot vērā cik dažados veidos cilvēki var uzsvert pasauli, sākot ar noteiktu krāsu neuztveršanu un nespēju redzēt vizuālas bildes savā prātā, beidzit ar krāsu sagaršanu un mūzikas krāsu uztveršanu
nav nekāds pārsteigums ka mana galva identificējas kā vecs kinematogrāfs
Varbūt tapēc man atmiņas ir kinda pelēktoņos, un sapņos ar krāsām reti kad ir nozīme
Iespējams, ka cilvēki ar netrenētu aci arī nemaz nespēj uztvert vairāk par 75hz. Domas par to dalās, cik lasu. It īpaši pasīvi patērējot saturu. High refresh rate ir reāli aktuāls tikai kompetitīviem spēlētājiem.
Pats gan atgriezties pie 60hz nevaru vairs, jo redzu gana lielu atšķirību. Ir doma par upgreidošanos uz 240hz. Un, iespējams, uz tādu kam ir 240hz 4k un 480hz 1080p dual mode ar ātru pogas pārslēgšanos starp abiem.
Šis ir relatable topics, jo man viens draugs neticēja ka ir atšķirība starp 144hz un 60hz monitoriem, līdz viņš nepaspēlēja League of Legends pie manis ciemos un tad kad spēlēja mājās domāja ka viņam lago, jo acis ātri pierada pie 144
Tādēļ ir riskanti mēģināt. :D Var nākties mainīt visu datora komplektu. Sāksies ar monitoru maiņu. Kad monitori nomainīti sāksi skatīties uz video karti, ka tā nu varētu būt jaudīgāka un, ja jau video karti jāmaina, tad procesoru ar nenāktu par ļaunu.
30 FPS sinemātiskās pieredzes standarts nekur nav pazudis. Lielās spēles uz Nindendo Switch vai spēļu datoriem kā Steam Deck strādā ap tiem 30 FPS.