Pilsētas uzlabošanas idejas

Kurlik kurlik biedri!

Kamēr baloži ir neoficālais pilsētas galvenais bieds un pilsētā stabiņi tiek pulēti kā štanga kādā klubā, man nereti pārvietojoties pa pilsēta vai saunās, rodas idejas, kā varētu uzlabot tās vai citas pilsētas skatu, ikdienu, kaut kādu infrastruktūru.

Neesmu inženieris vien sapņotājs ideālists. Tāpēc piedāvāju šajā sadaļā pasapņot vai aprakstīt ideju, kāda Jums bijusi par tiem vai citiem pilsētas objektiem, kvartāliem vai vispārinātu infrastruktūru. Manā gadījumā es saprotu, ka tam visam vajag naudu, investīcijas un tos garlaicīgos ciparus, bet tai apt laikā mēģinu skatīties realistiski.
Un kas zin, varbūt idejas tik ļoti sakritīs, ka dibināsim petīciju tās īstenošanai. :joy: :sweat_smile: :thinking:

Objekts: :steam_locomotive:Rīga, vecā dzelzceļa tilta balsti.
Īsa vēsture.

Palielam šie balsti ir Rīgas kultūrvēsturiskais objekts, kurš ir saglabājies un sevī nes visnotaļ smagu un dižu vēsturi. Kā arī ir ne tikai kara vēstures daļa, bet arī Latvijas dzelzceļa vēstures un tā attīstības daļa. Pavisam tādu balstu ja nemaldos ir 6 gabali.

Ideja: Tos integrēt ikdienas ainavā un padarīt pieejamus cilvēkiem. Piemēram uz tiem varētu uzkāpt, veidojot kā mazas atpūtas saliņas vai tādus kā mini skvēriņus ar kaut kādu informātīvu ideju/mini apskates objektu.
Lietuvā, piemēram, pie vienas pils ir uzstādīts caurspīdīgs stikls uz kura uzzīmēta to, kā pils izskatījās, uzstādīta tādā leņķī, ka tas saksan ar drupām. Te varētu ko līdzīgu. Kā izskatījas Rīgas pilsēta ar šo tiltu tolaik.
Piemēram ūdenī esošajam balstu varētu visnotaļ izmantot kā kuģīšu piestātni, kur cilvēki varētu to izmantot kā tādu apskates platformu.
Vai pat uz sauzemes stāvošo, Krasta masīva pusē, izmantot kā tādu vides objektu, statuju vai mākslas darbu podiumu.

Šajā idejā izlaižu uz Zaķusalas 4 esošos, pa savam viņi atrodas aizsargājamā objektā, pie paša dzelzceļa, taču tai pat laikā to arī varētu apspēlēt un izmantot. Teorētiski - varētu uzbūvēt tādu kā “maketu” to kā šis tils dzīvē izskatījās vai tml., braucot garām pa esošo tiltu būtu interesanti pa savam.

3 Likes

Eu nu common…es pat atvaļinājumā no Rīgas lietām netieku prom XD

6 Likes

Šis vismaz ir labvēlīgās, mazāk birokrātiskās lietas

1 Like

Man jau liekas, ka no tiem vecajiem balstiem vajadzētu uztaisīt kājāmgājēju tiltu, ja vien tie balsti nav tik ļoti degradējušies, ka nav droši.

Wait wut? Kas tur tāds aizsargājams?

1 Like

Viņi sanāk aiz žoga. Pieļauju dēļ tā, lai neviens neizdomā tur uz sliedēm līst vai tml., pats pārvads nav nekādi norebežots. Kas pa savam ir dīvaini. Neatminos vai atskaitot žogunir citas aizsargsistēmas.

https://maps.app.goo.gl/6Wha9mAi9nfZoyxx9?g_st=ac

Arī laba doma patiesībā. Pieļauju, ka tas būtu nemazāk pupulārs. Gājēju, velo tiltu.

1 Like

Pirmā problēma ko saskatu, ir tas, kurš atbild par šiem stabiem. Pēc to lokācijas tie šķiet ir ārtelpas un mobilitātes departamenta ( vecais satiskmes departaments) pārziņā. Bet ja tas officiāli ir kultūras piemineklus, tad iespējams tur kāds no ntajām kultūras iestādēm atbild. Var pat būt ka zemi uztur viens un pašas paliekas pieder kādam citam.

Nākamais - skvērus ierīkot nav tik viegli un es pat nezinu vai tik tuvu tik aktīvam ceļam drīkst. Ja paredzēts ko rakt vai stādīt- māj pretī inženierlomunikācijas.

Par kāpšanu virsū- jāsaprot cik tie ir droši, un vai palielinātā antropogēnā slodze neveicinās objekta degredāciju. Ja ir ideja darīt ko līdzīgi kā dobeles pilsdrupās kur muzejs ir iebūvēts jaunā ēka kas īsti pat nepieskaras drupām bet ir organiski tajās iekšā- tad tas ir būvprojekts, un tur kko saskaņot oioiiu

Vienīgais kas varētu būt viegli realizējam ir kāds infostends, līdzīgi kā Mangaļsalā pie krasta bateriju drupām ir. Bet tik atklātā vietā viņš bieži ciestu no vandāļiem un būtu regulāri jāmaina, bet šis ir reālākais variants

2 Likes

Miniatūrs tilta modelis arī ir īstenojams, bet redzot kāds piķis tika iztērēts brīvības pieminekļa mini versijai aklajiem hz

Un tad atkal atrast kādu trako SIA kas gatavs uztaisīt digitālu modeli pēc vēsturiskām bildēm…bail pat iedomāties

Bet kādu sausum izturīgo augu( jārēķinās ka tādu neviens neies liet) dobi iekārtot, vismaz uz tā kas pie promenādes ir… kāpēc nē

1 Like

Amm, cik tad iztērēja - 5k? :sweat_smile:

Ok. Jautājums tiek svītrots. :grimacing::grimacing: da nu nafig - var redzēt tāmi kkur? :face_with_peeking_eye::joy::sweat_smile:

1 Like

Es personīgi būtu par 3-6 joslu neregulētu gājēju pāreju likvidāciju - par labu regulētām pārejām vai ceļa sašaurināšanai. Tās vienmēr šķitušas kā nāves lamatas. :sweat_smile:

Mana pārējā politika ar būtu visai tēmēta uz mašīnu opresēšanu. :D Kad Tērbatas iela bija aizvērta un kļuva par gājēju ielu, tā bija laba tēma - gribētos kaut ko tādu uz pastāvīgās bāzes ar soliņiem utt. Arī uz dažām labām guļamrajonu galvenajām ielā vajadzētu aizliegt parkot mašīnas, lai neveidojas tādi nepārredzami nāves tuneļi. xD

Nez kur, bet es esmu vienmēr par sabiedriskā transporta joslām. :D Kur ielikt kultūras objektus, to gan grūtāk izdomāt.


Kopumā laika gaitā, skatoties uz to pašu Iļģuciemu, situācija uzlabojas. Parki ir sakārtoti, parādās gājēju pārējas ar apgaismojumu un stabiņiem, sabiedriskā joslas. Es atceros kā tur kādus 5 gadus atpakaļ varēja iestrēgt sabiedriskajā transportā sastrēguma dēļ un bija jāšķērso ļoti šaubīgi krustojumi. :D Situācija iztīras.

2 Likes

Kur tu tādas esi uzracis? ;D
Godīgi sakot pat neatminos kur tādas ir :sweat_smile:
Jebkurā gadījumā viņas ir bīstamas protams.

Laba lieta, bet ne vienmēr un jāskatās prātīgi, neatminos kura iela tā bija Rīgā, bet ceļš atgādinājā, kā ta’du ekstrēmās braukšanas trasi, kur tiek pārbaudīta šfera manevrēšanas spējas :rofl:

Jā, piekrītu, visnotaļ laba tēma, bet manā skatījumā - šī tēma nereti ar tiek skatīta vienpusēji. Gluži kā par tiem stabiņiem - cēls mērķis kurš pat ātrajiem apgrūtina dzīvi.

No vienas puses jā, ir tiešām iela kuras būdamas šauras kļūst vēl negaidīti šauras un bīstamākas.
Tai pat laikā, ja es dzīvoju taja ielā - kāpēc man būtu aizliegts tur parkot savu auto? Tātad - auto novietošanas atļaujas vajadzīgas.

Abslūti. es biju super laimīgs un skandināju pa labi un kreisi, Buļļu aplis - visu dzīvi cik sevi atminos, viņu tur šķērsot bija aizraujoši, īpaši nakts stundās. Tagad vsm kaut kāda drošības sajūta ir.

2 Likes

Tuvākais ko varu iedomāties ir te pat uz Daugavgrīvas ielas. https://maps.app.goo.gl/8RFayPn54qLYC14i7

Stabiņi did nothing wrong. Cik es esmu saskāries ar tiem, tie pilda savu mērķi. Man ir tāda sajūta, ka autovadītājiem ir radies nepareizais preikšstats par stabiņiem, tie ir radīti, lai traucētu tiem dzīvi nevis palīdzētu ātrāk un vieglāk braukt. :D Visai dabiski, ka tas ir jaunais autovadītāja naturālais ienaidnieks.

Mana mīļākā stabiņu vieta ir nobrauktuve no Vanšu tilta.

Nepiekritīšu, ka dzīvošana uz ielas dod īpašas tiesības tur parkoties. :D Uz daudzām ielām nevienam nav tādu parkošanās privilēģiju, atskaitot operatīvo transportlīdzekli, protams.
Es par tām ielām, kuras ir centrālās nevis daudzstāveņu pagalmu, tur ir atļauti 50 km/st., tik viena vai nepilnas 2 joslas un visi krustojumi ir nepāredzami, jo saparkotas mašīnas. Es tādas ielas gan esmu pa lielam redzējis tikai lielajos guļamrajonos. Nāk prātā dažas Imantā.

Pagāja pārsteidzoši ilgs laiks līdz ap to parādījās sakarīgas pārrejas. :D Galvenais man liekas tur nobrauktuves uz leju ratiņiem utt., jau bija baigi sen, taču bez gājēju pārejas.

2 Likes

3 Likes

Šitā ir nejauka pāreja, jo tur vēl piedevām mašīnas griežas riņķī braukšanai pretējā virzienā, paralēli izvairoties no tramvajiem. Te ejot pāri jāizdzīvo 6 joslas un 2 sliedes. :D

Tā ir tik ļoti nejauša gājēju pāreja, jo uz tā taisnā ceļa mašīnas kārtīgi ieskrienas un pims šķērsošanas nākas uzdoties ar jautājumu vai tiešām tur ir gājēju pāreja.

1 Like

Galvenais vai vadītāji neuzdod sev tādu pašu jautājumu. :D Es tur braucu pēc mūsu pirmā Latgales brauciena un man drusku pārsteidza, ka tur ir tāda pārreja. Par laimi nevienu nenobraucu… :joy:

1 Like

Lai vai kā, mans sapnis ir ka tiek atrasts kāds risinājums kā izbraukt šo gabalu bez korķiem.


Te arī nabaga sabiedriskajam jāstāv 20 minūtes kopā ar visiem pārējiem auto. Ātrākais veids kā pārvietoties pa šo ceļa gabalu ir ar stāvdrāzi vai riteni.

1 Like

Man šis te atsauca atmiņā to vienu pāreju Centrā uz Kalpaka bulvāra. Es parasti no tās izvairos.

https://maps.app.goo.gl/qqtkQpLKvrKYvma19

1 Like

Šī arī ir ļoti jautra pāreja kur mašīnām patīk ieskrieties.

1 Like

Njā… tur sabiedrisko joslu kā uz Daugavgrīvas ielas īsti neieliksi, neslēdzot satiksmi visiem pārējiem.

Tur tu īsti negaidi to pāreju, jo šķietami tikko krustojumā bija viena un pēc tam ielas galā ir otra regulētā pāreja.

1 Like