Presto autoskola Rīgā uzsāka darbību 1831. gadā, apmācot cilvēkus braukt ar zirgu pajūgiem.
Aizgāji kārtot tiesības? :D
Paņēmu attālināto teoriju. Pirmā lekcija bija Presto autoskolas un pasniedzēja vēsture. Izrādās attālinātajos kursos var iziet tikai 8/11 nodarbībām. Atlikušās nodarbības jāapmeklē klātienē. Video nodarbību laikā ik pa laikam izlec klātesamības jautājumi uz kuriem jāatbild 20 sekunžu laikā (taču tur norāda pareizo atbildi). Pēc katras nodarbības jāatbild uz 10 jautājumiem ar iespēju kļūdīties vienreiz. Ja nenoliec testu tad nāksies skatīties visu vēlreiz.
Interesanti ka viņi instruktoru cenas nosaka no viņu pieprasījuma līmeņa. Tāpēc instruktori kas pasniedz krieviski maksā 40Eur par nodarbību un instruktori kas pasniedz latviski maksā 50Eur par nodarbību.
Zirgu pajūgam?
Kad es mācījos, Presto galīgi nebija lētākais. Es beigās pārgāju pie neatkarīga instruktora. Kurš gan sakarīgāk mācīja, bija ar svaigāku mašīnu un mazāk maksāja.
Man ar jāliek. Presto skaitās labs?
Kalkulators viltīgs, minimumā uzliek 25EUR par braukšanu, bet reālie instruktori prasa ap 40.
Ir ok. Man patīk ka mājaslapā var veikt visu braukšanu pieteikšanas un nav jāzvana pasniedzējiem. Nezinu kā tagad ir citās autoskolās, bet Presto tagad braukšanas ieskaita tavā kontā nevis fiziskā žurnālā un iedod atsauksmi par katru tavu braukšanu. Vai par atsauksmēm tas tā ir es uzzināšu rīt
Izklausās labi, e-risinājumi man vienmēr simpatizē, vienīgais Jelgavas lokācija ir kādu divu kilometru attālumā no manis, bet nu pastaigāties nenāks par sliktu.
Manā dažus gadus vecajā pieredzē, nekas īpašs. No labā, var visu pieteikt elektroniski. Teoriju mācīja onka autoinstruktors, kuram bija daudz dzīves stāstu un priekšstatu kāda ir pareizā pedogoģiskā pieeja. :D Atsēdēju nodarbības un pēc tam pats samācījos eksāmenam. Instruktori tur ar bija raibi un dažādām cenām, pieredze būs baigi atkarīga no tā kas tajā brīdī tur strādā. Lielāka cena galīgi nenozīmē, ka dabūsi ko labāku. Sakarīgākais instruktors ar ko braucu ātri vien aizgāja no viņiem pie DBS. xD
Mans galvenais ieteikums būtu nebaidies mainīt instruktorus vai autoskolas. Cik es atceros, tu vari tikt pārrakstīts uz citu vietu saglabājot visu savu progresu, ja nu kas. Viens sakarīgs instruktors ļoti paātrinās mācīšanās procesu. Es izgāju kopā cauri kādiem 7-9, tīri lai katru nedēļu būtu ar ko braukt līdz atradu labu variantu. Tur ir pilns ar visādiem onkām un tantēm, kuriem ir ļoti dažādas izpratnes par to kā mācīt un ko mācīt. Ir tie kam ir daudz “ceļa grudrības”, kas var arī būt pārkāpums eksāmenā vai pilnīgi neko neietekmēt, ir tie kam patīk taisīt pīp pauzes apmaksātajā nodarbības laikā, tie kas taisa lielu brēku par triviālu kļūdu.
Sounds super rough, tagad uz einšteinu skatos, viņiem kā reiz ir skidkas pašreiz un individuālas atsauces uz instruktoriem: https://einsteins.lv/lv/filiales/jelgava Vieta ar daudz pateicīgāka.
Presto ar bija atsauces. Bija viens instruktors, kur pazīstama mietene bija atstājusi baigi labo atsauci. Aizgāju pie viņa - viņam bija stils burtiski katras nodarbības vidū doties čurāt, dzert kafiju un pļāpāt ar citiem instruktoriem. xD Tā laikā tu kā māceklis sēdēji mašīnā un viņu gaidīji.
Industrijas specifika. Man ir tādas aizdomas, ka daudziem nekrīt acī netā profesionālākā pieredze, vai vienkārši nekad nepamēģini nomainīt instruktoru un salīdzināt ar citu. Tai pat laikā reāli ir arī instruktori kas ar tevi nosēdīsies un močīs visu samaksāto laiku, bez papildus bagāžas. Līdz šim man vislabāk ir gājis ar gados jaunākiem instrukoriem, viņi sev līdzi ved mazāk “bagāžas” un prikolu. :D
lmao, varbūt viņam pret čiepām cita attieksme haha.
Eu, tiešām vajadzēja viņai uzjautāt. xD Varbūt es nebiju gana smuks.
Nebiji pietiekami androgēns
Es gāju Einšteinā. Nebija slikti - tad bija tikai klātienes opcija pieejama un visi bija klasē. Pārrunājām visu no grāmatas un tad katrs atbildēja uz vienu jautājumu un izskaidroja situāciju, kāpēc tā. Instruktors arī bija feins - braucu ar Audi A3. Izbraucām visus tos sarezģītos krustojumus Rīgā.
Šī bija mana otrā reize, kad gāju autoskolu, jo pirmajai bija jāizdara izvēle par labu kam citam, tādēļ nevarēju turpināt. Bet toreiz man iedeva instruktori, sievieti, kura ļoti labi iemācīja un iemācīja to stresa noturību. Bet, es sapratu, kāpēc tik daudz vīriešu pie viņas pierakstījās Bieži bija tīkliņzeķēs un īsākā kleitā - varbūt tas arī bija mārketings.
Bet abas pieredzes āva man saprast dažādas situācijas labāk un arī saprast, kā reaģēt. Ir labāk, ja ir iespēja braukt pie autoskolas instruktora un tad vēl papildus pie kāda cita pa reizēm.
Piemēram, viena lielākā kļūda, ko pamanu ka ĻOTI DAUDZ vadītāju pieļauj ir netrafarētā krustojumā un divi vadītāji, braucot pa galveno ceļu, izlemj pagriezties pa labi (un pa kreisi attiecīgi). Bieži cenšās mainīties ar purngaliem pa priekšu…. Tā nedrīkst darīt - satiksmi aiz otras mašīnas tā neredz. Tur piemēram, jāmainās tā, lai katra mašīna aizbrauktu aiz otra pakaļas.
Liku pie Aigara, diezgan normāli māca un lēti, tikai uz talsiem jābrauc :D
Šodien biju braukšanā. Instruktors stāstīja par kādu vienu nabaga kursantu kurš ir bijis jau 500 braukšanas nodarbībās (pie dažādiem instruktoriem kopā) un ir kārtojis eksāmenu 50 reizes. Stāstīja ka viņam ir bik problemātiski ar domāšanu, bet viņš vēlas dabūt tiesības lai būtu patstāvīgs.
Stāstīja arī par kādu citu kursantu kurš ir kopā bijis 47 braukšanās. Eksāmena laikā viņam bija problēmas saredzēt zīmes.
Vienvārdsakot ir risks kļūt par mūžīgo kursantu. Ja nu vienkārši nav lemts. Sliktākajā gadījumā iestāšos obligātajā militārajā dienestā un tur, cik esmu dzirdējis, varētu dabūt tiesības bez maksas
hmm, interesanta taktika, ieliek bailīti jauniņajos, lai ņem ekstra braukšanas :D
Es neesmu īsti jauniņais. Esmu gadus 3 atpakaļ jau izbraucis kādas 12 braukšanas bet mācības tā arī nepabeidzu jo sākoties pandēmijai vairs negribējās. Taču šodien pēc braukšanas instruktors pateica ka lai es citiem instruktoriem nestāstu ka es jau esmu braucis . Šodienas instruktors patiesībā bija baigi mierīgs, man patika. Iešu vēl pēc dažām citām reizēm.
Neteica, kādas konkrēti problēmas nokārtot eksāmenu viņam bija? Bēdīgi, ka tāda situācija.
Šim tad skaidrs, vai nu problēmas ar acīm, vai uzmanības trūkums, abos gadījumos nespīd.
Vispār, kad es braucu kā pasažieris, es arī ievēroju pa lielam tikai ātruma ierobežojumu zīmes, pārējās tikai pa retam. Nez vai šofera pozīcijā būtu citādāk…