Piecēlos, aizgāju uz WC, nomazgāju rokas, aizgriezu krānu - un boileris sāka izdot “ekspansīvas” skaņas, i.e. cracking at the seams.
Izrāvu no rozetes, aizgriezu aukstā ūdens padevi, bet neiedomājos atgriezt karstā ūdens krānus, lai samazinātu spiedienu, un boileris apčurājās pa visu perimetru, un šķietami pat no augšas, jo piles bija visapkārt korpusam. Paliku apakšā spaiņus un lupatu, pieliku klāt notecināšanas trubu un atvēru vārstu, lai iztukšotu. Tur tāāāds brūns, sūdains ūdens nāk ārā… Yikes.
Boilerim ir aptuveni 2.5-2.7 gadi, apkope nav veikta, visu laiku atliku. Oops! Now you know.
Paēdīšu brokastis, aizčāpošu uz DEPO pēc jauna boilera, un šoreiz domāju pameklēt profesionālu santehniķi, kurš manā vietā uzštellēs to prieku, jo man tas prasīja vairākas stundas, un man vnk negribās to atkal darīt.
Ā, kaut gan, ir doma moš atrast caurplūdes ūdens sildītāju, kurš būtu spraužams rozetē; tas būtu ideālais variants, jo man reāli zb šitais boileris.
Edit: kaut gan, šim priekam vajag lielu jaudu… Visticamāk, manā dzīvoklī nepavilks, and that fucking SUCKS! https://online.depo.lv/product/451377
15.2A, 3.5kW, god damn it.
Ļoti atkarīgs no modeļa, un lielākoties dzirdu ne pārāk pozitīvas atsauksmes.
Realitāte ir ka caurplūdnieks ir kā vesela virtuves iekārta: vajag pašam savu pievadu un aizsardzību jo tas ņem pie 20A (vidēja dzīvokļa maksimums) lai sasildītu nelielu daudzumu ūdens.
Iz dzīves tas kas mums darbā uzstādīts silda tērcīti remdena ūdens.
Anecdotal evidence tho. Šamējiem ir kaudze visādu modeļu, nevar vienkārši paņemt random cheapo un cerēt uz visu sapņu piepildīšanos, tur ir jāizvēlas atbilstoši prasībām un iespējām.
Bet nu faktiski, 380V ir ļoti vēlams šādai mantai, un ja nav, tad basically nespīd, jo vismaz Rīgā, bet visticamāk visur Latvijā, dzīvokļos atļautā strāva ir 16A, bet šie agregāti visprastākajās versijās rij ļoooti tuvu tam; vismaz tie, kas ir paredzēti dušām. Tie, kas caurplūdes krāni izlietnēm, tie mazāk, jo tur nav ne tuvu tās pašas ūdens apjoma prasības.
Biju nopircis vairākas liekas lietas/posmus, tai skaitā 50cm šļaukas, kuras tomēr nesanāca pielietot, jo boileris ir pārāk tuvu sienas “portiem” - vnk nokarātos sejas augstumā; nācās lietot vecās. Teorētiski no biggie, vnk maaazbik aprūsējušas.
Jaunā boilera mīnuss - nokarājas par ~10cm zemāk nekā iepriekšējais, un daļēji aizsedz lampu, tumšāka tualetes telpa.
Jaunā boilera pluss - digitālās kontroles, var redzēt temperatūru boilerī, regulēt to pa 10°C, un ieslēgt Eco režīmu, ko es arī darīšu, kad tas būs uzsilis.
Paņēmu 75L, jo vienmēr, kad mazgājos dušā, nevarēju atļauties normāli karstu ūdeni, jo tad līdz mazgāšanās beigām tas jau bija beidzies; tagad vajadzētu pietikt.
Drošības vārsts gan komplektā nāk debīls, jo, kā youtubē dzirdēju, rokasgrāmatā esot rakstīts, ka reizi mēnesī jāpārbauda tā darbību, bet ar šitādu debīlu sūdu, kuram nav manuālā vārsta, neko nevar pārbaudīt. Domāju, ka pēc pusgada, kad būs jāveic apkopi, būs arī jānomaina drošības vārstu.
Motherfucker, this piece of shit was NOT turned on even though the power light was shining!
2h of waiting for nothing, ffs, I’m about to pass out! It takes like 2h to heat the damn thing up!
Es tik prātoju vai tas tā nav paredzēts. Vājāks sildītājs, vājākam elektrības pieslēgumam. Tīri tā lai rokas nomazgātu neatsaldējot, ne gluži dušai. Tik pat labi pie mums caurplūdes ūdens sildītāji varētu būt vienkārši nesaprasti, nevis sūdīgi.
Anyway, baigais aplauziens sanāca; šorīt gāju dušā (jo vakar nebija vairs spēka gaidīt vēl 2h, lūzu nost), un atklājās, ka man jāgriež krietni vairāk uz karstā pusi, lai dabūtu to pašu temperatūru, kādu deva ārā iepriekšējais boileris (kaut gan tas ne tuvu nebija uzgriezts uz augstu temperatūru, kā var redzēt bildē), kaut gan jaunais rāda, ka it kā 60°C… Vienīgi Eco režīmā. Attiecīgi karstais ūdens beidzās čutj pirms mazgāšanās beigām, noskalot kājas nācās jau ar knapi remdenu ūdeni. And that is wack.
Ar iepriekšējo boileri man, sākot mazgāties, bija jāpagriež maisītāju uz bik pāri 90°, moš 95-100°, ar jauno krietni tālāk:
Loģiski, kad vairums ūdens nāk no boilera, tas arī iztukšojas krietni ātrāk.
Nākošreiz pamēģināšu izslēgt Eco un paskatīties, vai tad būs normāla temperatūra. Baigi negribētos griezt šo uz 70°C, jo tas būtiski paātrina apkaļķojuma veidošanos.
Tas… nav normāls boilera dzīves ilgums. Man ir bijuši boileri tikai īres dzīvokļos un tie tur kā minimums turējās 3+ gadus, bez apkopes un uzpasēšanas.
Var iztīrīt, ja nav tā, kā man, ka pārplīst korpuss.
Bet pats fakts, ka sūdīga ūdens dēļ šajā mājā boileri sprāgst nost pastāvīgi. Ik pa laikam pie miskastes uzrodas jauns boilers.
Es zinu, bet ja man 2.5 gados uz ~55°C nosprāga, tad kā būs uz 70°C?
Man pa trubu nāk visādi sūdi, bezmaz vai prasītos filtru pirms boilera. Virtuvē dzeramajam ūdenim jau no paša sākuma ir Brite filtrs, bez tā pat netaisos dzert no krāna ūdeni.
Kas tiem jaunajiem elektriskajiem boileriem kaiš? Viņiem tak nevajadzētu būt tik vārgiem ka nobeidzas pie neliela kaļķojuma
Mani divi centrālapkures boileri iet no ~2006, ar visu augsto temperatūru, kaļķaino ūdeni, periodisku pārkurināšanu, un to, ka piena mājas boileris pēc vectēva kurināšanas paradumiem jau vairākus gadus drusku tek
IMO manā gadījumā ūdens sabojā drošības vārstu, ūdens uzkarstot izplešas, vārsts nenostrādā, boilera korpuss ieplaisā (un man paveicās, ka neeksplodēja kā pirmais, kurš te bija, kad ievācos - pārvaldnieka “santehniķis” nebija pat uzlicis drošības vārstu!). Daļēji šeit ir arī mana vaina, jo boileris izdeva dīvainas skaņas, kuras nemācēšu aprakstīt, un, cik es saprotu, tās skaņas radās korpusam deformējoties spiediena rezultātā, bet es galīgi par to neiedomājos, līdz bija jau par vēlu.
Vienkārši sūdains ūdens, boilera vainas te nav, tehniski jau šams turpinātu sildīt arī pēc tam, kad atplīsa pa vīlēm, jo sildelements jau nebija skarts.
Nu un vēl tas sūdūdens arī magnija stieni noteikti nograuž ātrāk nekā parasti.