Vai ir iespējams redzēt anime filmas latvijas kinoteātros?

Esmu redzējis tikai dažas iespējas, pārsvarā special screenings vecākām filmām, piemēram akira. Vienīgais ko tuvākajā laikā esmu redzējis, ir tas, ka jjk0 varēs redzēt. Vai ir bieži iespējams redzēt anime filmas, vai arī tas ir retums?

3 Likes

Šķiet pa lielam retums. Ik pa brīdim kaut kas, kaut kur mazliet uzpeld. Pirms pandēmijas laikā mēdza pa retam uzpeldēt kādi seansi mazajos kino teātros, tas gan parasti bija mini kino festivāla daļa.

Nākotne kopumā neizskatās drūmi, jo anime tomēr gūst lielāku popularitāti pasaulē. Kaut kāda cerība mums ir.

Mums pagaidām tas patēriņš tirgū par mazu, lai sāktu licenzēties un tulkot speciāli priekš .LV…

Drusku vistas un olas problēma, jo piedāvājuma nav, lai rastos patēriņš. :D Kā arī mums nav ne jausmas cik patiesībā lielam pieprasījumam jābūt, lai kinoteātris ieinteresētos.

Nesen redzēju ka daudzi pieteicās uz jjk0 20. Maijā, varbūt ik pa laikam arī būs tie īpašie seani. Žēl ka nevarēja redzēt demon slayer: mugen train.

Ja zāle aizpildīsiet, tā kā minimums nebūs slikta zīme. It kā Forum Cinemas notiek gana daudz vienreizēju seansu visam kam. Kā mēs redzam ar Jujutsu Kaisen filmu, anime seansi arī nav nekas neiespējams. Drošībai gan jāaiziet uz to, ja nu tomēr mēs vēl ilgi neko tādu neredzēsim. xD

Vienas anime sērijas licenzēšana izmaksā ap 200’000 eiro. Loģiski ka neviens mīnusā neies dēļ nepilniem 20k skatītāju. Piemēram Vecā Sailormoon versija izmaksātu 4 milj +

Hmm… no kurienes tādi dati?
Uz zem sērijas domā - seriālu vai franšīzi kopumā?

Kaut kas dzirdēts ir, ka kaut ko parāda kaut kad, bet tas laikam ir tikai Rīgā.

Nē… viena sērija. Es pats biju mēms. Redzot tādus ciparus sliecos domāt ka tas ir kopā ar dublāžas komandas izmaksām. Amerikā ļaudis šo jautājumu ir tirdījuši un atbildes sniedza industrijas pārstāvji. Cenas uz 2007 - 2011 gadu cik noprotu. Re vienas animes tāme.: According to Masamune Sakaki, a CG creator in the anime industry, an average 13-episode anime season costs around 250 million yen (or $2 million). He also made it clear that most anime can’t recoup this expense, and the industry rests on the windfall of a few big hits. In a July interview, Takayuki Nagatani, producer of Shirobako (itself an anime about anime production), claimed that his show cost 500 million yen (or $4 million) for 24 episodes. In order to make it sell, he had to “advertise it, plan events, and make merchandise.” Shinji Takamatsu, a veteran animator, cited a figure of 150 to 200 million yen ($1.2 to $1.6 million). “Expecting to make that up through disc sales alone is a hopeless business model, but that’s how almost all late night anime are,” he writes.

If these sound like staggering figures, keep in mind that they are comparable to that for most American deep cable shows. As for the hard-working animators, average pay is a mere $27,689 a year.

According to an investigation by Media Development Research Institute Inc., a 30 minute episode of a TV anime in 2010 that totaled 11,000,000 yen (about US $145,214 at the current exchange rate) consisted of the following expenses:

(Note: All US dollar conversions are approximate based on current exchange rate.)

Original work - 50,000 yen ($660)

Script - 200,000 yen ($2,640)

Episode Direction - 500,000 yen ($6,600)

Production - 2 million yen ($26,402)

Key Animation Supervision - 250,000 yen ($3,300)

Key Animation - 1.5 million yen ($19,801)

In-betweening - 1.1 million yen ($14,521)

Finishing - 1.2 million yen ($15,841)

Art (backgrounds) - 1.2 million yen ($15,841)

Photography - 700,000 yen ($9,240)

Sound - 1.2 million yen ($15,841)

Materials - 400,000 yen ($5,280)

Editing - 200,000 yen ($2,640)

Printing - 500,000 yen ($6,600)

Source: Crunchyroll, Animenewsnetwork

1 Like

Tāpēc animi bieži sponsorē visādi mūzikas un arī pārtikas grandi.

Pag, te tu pārgāji no licencēšanas izmaksām uz anime seriālu ražošanas izmaksām.

Tavs pieņēmums par licencēšanas nepaceļamo cenu arī īsti neiet kopā ar to, ka mūsu kinoteātros reāli parādās anime filmas. Kaut kā tas tiek dabūts gatavs.

1 Like

Nu redzi, lai animi licenzētu lokāli ir jābūt autoru pieņetai vietējai reprodukcijai. Un ja tā reprodukcija nepalīdz atpelnīt oriģināl, var neko negadīt.

Subtitri neko nedos… fan subtitrus nodrošina bez maksas kā hobiju… jābūt lokālajai adaptācijai… bez tās nevarēs pārdot…

Kas tad tavuprāt notiek mūsu kinoteātros? Pirātisms?

Es pats vienreiz sensenos laikos esmu strādājis ar 3 vai 4 licenzētām anime filmām. Toreiz gan tas notika kā daļa no kulturālās programmas caur Japānas vēstniecību. Šā vai tā kaut kādas licences pie mums ir un būs.

OOOkkk brālīši trusīši. Neesmu ekspert bet mēģināsim visu pa plauktiem salikt.

Tas ir ražošanas budžets, kurš sastāv no dažādām sastāvdaļām. Kuras veiksmīgi minētas tālāk. Un tas ir normāli. Kā cena par pienu - zem kuras slēpjas fermera darbs, fabrikas fasēšana, mārketings, komplektētāja alga utt… Vienkārši sadalam sīkāk. Bet, ja pēkšņi anime maksās 10milj. šekeļu, tas nenozīmē, ka viņas licence būs 2milj. kalti akmenī.

Nav tālu jāmeklē kaut cik svaigāks info: How Much Does It Cost to License Anime Series? - Anime News Network

Var palasīt, smuki, īsi un konkrēti izklāstīts. Tomēr runa atkal, notiek pārsvarā par seriāla tipa anime, nevis filmām. Lai gan licences izplatīšanas metode no tā nemainās diži. Mainās vien instrumenti.

Nekas nav jauns. Filmas, mūzikas klipi, dažādi pasākumi. Veiksmīgākie un attāpīgākie producenti pamanās izmest fintu ar reklāmdevējiem, ka filma atpērkās vēl pre-production stadijā. Attiecīgi, viņa startē no nulles. Taču tas netiek afišēts un vien pateicoties iekšējām noplūdēm zinām.
Anime industrijā (seriāli), tas mazliet savādāk strādā cik zinu - TV kanāls vai citi onkuļi (producenti) atnāk vai izsludina “konkursu” - kurš ko var uztaisīt, lētāk/efektīvāk, ātrākā laika posmā. Un tad kompānijas cīnās. Otrs variants, ka studija pati uz savas bāzes velk visu ražošanu+izdevumi/izpklatīšanu utt… Šeit tad nāks integrācijas vai pat apvienošānās ar citu studiju. Nav izslēgts, ka studija pati meklē producentus/izplatītājus savam gēniālajam darbam. Piemēram Jujutsu Kaisen ir vesali pieci producent kompānijas un katra atbild par savu lauciņu. Vienu garadarbu var izplatīt dažādi producenti, dažādās teritorijās.
Pa lielam tas pats tomēr arī filmās…

Pārdot var, bet kāds pieprasījums. Adaptācija vai tulkojums - cita licence, citas izmaksas. Un atkal - neviens neliedz pa melno pārdod, ja gribi oficiāli - jārokojas ar kādu no attiecīgās licences turētājiem.

Šeit domu nesapratu… bet izklausās pēc DVD/BD versijām.
Ok skatāmies, kā tas notiek - filma iznāk kinoteātrī, noplena kaut kādu naudu un aiziet prom. Pēc pāris mēnešiem parādās fiziskais nesējs un sāk darbotiem mājas “kino”. Šie daži mēneši faktiski garantē kinotētrim (TV kanāl vai jebkam citam) sava veida ekskluzīvu. Savukārt no peļņas viedokļa, ja kinotētrī viss noritēja labi, tad DVD jau ir patīkama dzeramnauda. Nereti bijis ka tieši DVD/BD relīzes izglābj no noslīkšanas finanšu bedrē.
Taču mūsdienu strīmošanas laikā, DVD pa savam jau lēnām zaudē aktualitāti. Joprām tiek nopietni ņemti vērā, bet ne tik ļoti, kā 5-10 gadus atpakaļ.
Un atkal strīmošana tas ir burbulis, kur kaut kur tur filma ir bijusi super grandioza un fantastiskiem panākumiem, tomēr turpinājums nesteidz iznākt un kopumā, mēs nezinam nekādus datus izņemot to ko mums sniedz. Tāpēc - Ticam!

Atkal - DVD/strīmings pa savam ir ilglaicīgs process. Dažu populāru bilžu DVD jau kā sen ir atnesuši 3x. 5x vai pat 10x pelņu, nekā pašas izmaksas.

Atkal par reprodukciju tomēr rūpējas vairāk producenti nekā paši autori, abi ir ieinteresēti pavairošanā, tomēr vieniem vairāk rūp finansiālais jautājums, citiem pati ideja svarīga.

Par to, kas iznāk pa taisno uz DVD - citiem pietiek ar to pašu un pat ir izdevīgāk nonākt uzreiz uz nesējiem/strīmingā. Neatzītus mākslas darbus pēc kuriem cilvēki lec ārā pa logu, izdurdami iepriekš acis un iedzerot ciankāliju - nerunāsim. Izdzīvojušos - pasludina svēto kārtā.

Kā man vienreiz ForumCinemas atbildēja - ja es varu atrast izplatītāju kurš gatavs demonstrēt (pārdot) lenti vai arī es pats varu izplatīt lokāli - viņi gatavi parādīt. Domāju tieši līdzīgās domās ir citi LV kinoteātri.

2 Likes

Ujj, @Kadiljaks dzinējs iedarbināts, kājās lielo tekstu bikses. Mana atziņa - galīgi nav nekas nereālistiski izdarāms.

1 Like

:smiley:
Ir izdarāms. Tikai tas prasa savus resursus. Tehniski tik pat labi var demonstrēt indiešu kino. Iepirkt var un demonstrēt/pārdot. Cik daudz apmeklētāju/pircēju būs - cits jautājums.

Dod diezgan daudz. Pat ja esi fansub vai tml., ir perspektīva sadarboties ar izplatītājiem, kuri nereti meklē lokalizatorus tajā vai citā formā.

Fanu subtitrus vienmēr var nopirkt un izmantot licenzētā darbā, ja tu vari dabūt rokā tulkojuma autoru.

1 Like