Vai Bolt taksistu skaits Rīgā ir samazinājies?

Esmu aiz vien biežāk pamanījis ka Bolt takšu pieejamība ir augstā līmenī, kas var nozīmēt ka vai nu patiešām ir augsts pieprasījums vai arī ir nepietiekams taksistu skaits. Tā kā šī situācija tiek manīta aiz vien biežāk man šķiet ka taksistu patiesi paliek mazāk.

Tāpēc ka viņiem sākumā sapiķo labi, un tagad visi kar zobus vadzī jo nespēj utilizēt “algoritmu”
Source- tēvs nodarbojās ar to.

2 Likes

Kas vainas bolt algoritmam?

Biju braucis Liepājā ar taksi (boltiņu) - taksists teica, ka sestdienās un svētdienās brauc uz Rīgu “piepelnīties”, jo tur esot visu laiku izsaukumi.

2 Likes

Kādreiz pieejamība bija labāka, bet nez vai tas saistīts ar lielāku pieprasījumu vai mazāku vadītāju daudzumu. Bolt tagad arī stipri vairāk spiež uz dinamiskām cenām nekā kādreiz.

1 Like

Un tajā pašā laikā bolt algoritms strādā kā akciju tirgus: strauji ietekmē brauciena maksu pēc pieprasījuma. Gan jau jūs rīdzinieki esiet ievērojuši, ka notiekot lielam pasākumam uz reiz pieaug cenas. Viņš parazitē gan uz klientiem, gan vadītājiem. Cik ir sanācis dzirdēt tur nav nekāda izlīdzinošā/amortizācijas elementa…

1 Like

Sestdienas rītā Jelgavā bij grūti dabūt, bet nelietoju tik regulāri, ka spētu pateikt vai situācija sliktāka, nekā kādreiz. Cenas gan ir augstākas.

Tagad arī pa papildus maksu pieejams Bolt Plus, kas limitē cenas kāpumi līdz 30%. Sanāk Bolt tagad stabilāku pieredzi piedāvā kā papildus pakalpojumu. :D

1 Like

Ja tu pastāvīgi izmanto Bolt, kāpēc ne, tas var iespējams vinotaļ atmaksāties.
Jo pats esmu pieredzējis kā dažu min intervālā cenas duboltojas, pat trīskaršojas.

Vienīgi šeit loģiku nesapratu :sweat_smile: :joy:
Ja pieejamība ir augstā līmenī, tas nozīmē, ka jebkurā gadījumā taksistu skaits ir pietiekams. Ja to trūktu, jeb pieprasījums būtu lielāks par piedāvājumu, gan cenas būtu augstas, gan izsaukuma laiks būtu liels un pat faktiski nepieejams.

Bet kopumā cik nu saruna bijusi ar taksitiem, tad aina ir bēdīga, faktiski izņemot Bolt, nekā nav. Forus ir mēslu bedre faktiski, kura piedavā vispār drakoniskus tarifus gan pasažieriem, gan šoferiem. Bolt arī, it kā cenas gala lietotājam mazākas, bet tās faktiski tiek segtas uz šoferu procenta rēķina. Līdz ar to, faktiski cenās nekas nemainās kopsumā.

2 Likes

Oi, pārrakstījos :smiley:

man bolt taksists stāstīja, ka pirmkārt ļoti jocīgs tas algoritms sanāk, man bija jāgaida čalis 30 min pie lidostas, jo viņš bija kaut kur pa ceļam uz Piņķiem, veda cilvēku un pats ar nesaprata, kāpēc mūs abus sakonektēja (nevienam no mums nebija pa ceļam tas maršruts), tad cits stāstīja, ka tur stingri ar latv valodas zināšanām jābūt, tad arī ar to jau atkrīt iespējamie taksisti. arī ja tā padomā, yandex aizklapēja ciet, tad bolts basically monopolists paliek un dara kā grib.
also viens cits taksists teica, ka pat ja viņš ir bolt taksists, viņš nevar braukt pa sabiedriskā transporta joslu, jo neskaitās oficiāli taksists, kaut gan pilda taksista pienākumus.

1 Like

Tas ir normāli. Lai auto skaitītos kā taksometrs tam vajag dzelteno numurzīmi. Tur ir tad jāmaksā papildus nodokļi un ir jāuzstāda skaitītājs. Tas kas patiesi ir nepareizi ir ka Bolt lietojumprogrammā nav iespējams izvēlēties taksometru vai parastu taksi atsevišķi.

Tev nebija jāgaida, tev bija jātceļ un jāmeklē citu. Boltā var bez soda naudas atcelt kādu laiku, iirc tikai atceļot <=5min pirms ierašanās ir soda nauda.

1 Like

Es kakraz pēc izlasītā redzēju bolt taxi ar dzeltenu numura zīmi :D

No visa ko zinu:

  1. Nereti taksisti mīl uzlikt lielāku rādiusu, ķerot klientus, dīvaini, ka šis paņēma, parasti šādos gadījumos zinu, ka šie met nost paši. Ļoti retais kurš paņem.
    Kāpēc liek tik lielu rādiusu, ja nav gatavs braukt - nezinu. Pašam bijis, ka čalis atraucas no centra, lai mani aizvestu pa 3 eur. ;D
    2)Protams, var gadīties, ka viņš cerēja, ka nometīsi tu, viņiem ar par mešanu nost reitings uz leju velkas
    3)Ir kaut kādas reitingu īpatnības vai tml, teorētiski klienti ar labākiem reitingiem ir prioritāri un neakarīgi no distances, algortims mēģina piemeklēt pirmo brīvo auto. Varbūt taksisti ar sliktākiem rādītājiem atkal tiek me’tāti vairāk. Vismaz to ko no dažādiem nostāstiem zinu. Bet to viena tante teica…

Daudzi taksisti atkrita vienā periodā, laikam pagājušo gad, kad bija jāpierāda latviešu valodas zināšanas uz papīra, ja neesi pilsonis. Neatminos, ap kuru momentu, bet bija tiešām liela bēda ar taksometriem. Pat pa dienu. Aizgāja laikam mēneši 3-4 kamēr situācija uzlabojās.

Teiksim tā, Yandex daudziem nepatika no paša sākumā. atskaitot gala lietotāju ;)
Bet vismaz bija tiešām veselīga konkurence un varēja bieži dzirdēt no šoferīšiem, ka te Yandex ir labāks, tagad Bolt, atkal citam ir šādas fīčas, bet citam tādas. Jutās, ka notiek tirgus dalīšana kaut kāda.
Un protams visas sankcijas palīdzēja Yandex izpiest ārā. Viņu pirms tam centās visādi , bet nesanāca vai nevarēja.
Bet tas ir cits stāsts.

1 Like

Man nesen tas draudēja ar soda naudu jau pēc kādām 2 vai 3 minūtēm no izsaukuma brīža.

Un cik minūtes bija palikušas līdz piebraukšanai?

Es izmēģināju jauno iespēju rezervēt braucienu. Man bija svarīgi būt agri no rīta. Obligāti. Rezervēju pat dienu iepriekš. Šoferis neatbrauca. Es biju tik dusmīga, bet visu ko man deva bija ļoti AI atbilde … :smiling_face_with_tear:

Vēlos piebilst ka es dzīvoju ne centrā kur ir limitēts transports un takši ari ne vienmer ir tajā zonā. :confused:

1 Like

Precīzi neatceros, bet brītiņš vēl bija. Aplikācijā konkrēti bija rakstīts, ka tev jāmaksā 2 EUR sodu, jo vadītājs jau ir patērējis tās dažas minūtes, lai aizbrauktu tavā virzienā.

Nu tas ir vnk psc.