Studio Ghibli - Skats no tehniskās puses

Ievadam:

Priekš universitātes es biju izveidojusi prezentāciju par Studio Ghibli - skatoties no tehniskās puses. Par cik šī prezentācija, manuprāt, ir diezgan informatīva un man pagāja ļoti daudz laika, lai izveidotu to - nolēmu to publicēt. Tādus darbus parasti publicē pa maksu Atlantā vai citur xD, taču es izlēmu publicēt visiem pieejami dažādu iemeslu dēļ:

  1. Sākot ar to, ka es esmu dusmīga, ka latviešu valodā ir ļoti maz interneta resursu / grāmatu par šo studiju un vispārīgi maz infomācija par audiovizuālo mākslu utt.
  2. Es neesmu līdz galam pārliecināta vai mans raksts ir 100% precīzss, lai arī es biju izmantojusi ļoti daudz interneta resursus. (+ Pasniedzējs itkā neko sliktu neteica)
    :exclamation: Ja jūs redziet, ko pielabot / papildināt / kādu tehnisku kļūdu - būtu vēlams ziņot to man, lai es varētu to izlabot :)

Īsa informācija:

Image result for studio ghibli logo

Studio Ghibli
:arrow_forward: Japāņu animācijas filmu studija, kura ir dibināta 1985. gadā. Viens no galvenajiem studijas dibinātājiem - Hajo Mijadzaki, kas ir režisējis, producējis un ir bijis scenārists ļoti daudzām studijas filmām.

Image result for hayao miyazaki characters

:arrow_forward: Studio Ghibli ir populāra ar animācijas veidošanas principiem un idejām.
Studija ir pret filmu labošanu vai rediģēšanas politiku savās filmas licencēšanas ārzemēm (“no cuts” policy). Bija incidents ar ar Miramax kanāla priekšsēdētāju Harviju Veisternu (Harvey Weinstein), kurš ierosināja rediģēt Princesi Monokoe (Princess Mononoke) (1997), lai padarītu to skatāmāku, taču Studio Ghibli bija kategoriski pret to.
Kā arī Studio Ghibli ļoti daudzus gadus neizmantoja 3D animāciju ( par to es pastāstīšu vēlāk :-) ).

:arrow_forward: Studio Ghibli animācijas filmas ir spilgtas ar detalizētajiem skatiem, baudāmo mūziku, oriģinālajiem tēliem un aizraujošajiem sižetiem, kas piesaista jebkura vecuma grupas skatītājus. Animācijas filmām ir raksturīgas ar emocionāliem un sirsnīgiem momentiem. Humors ir sirsnīgs un nav pārspīlēts.

:arrow_forward: Vieni no spilgrākajiem darbiem - Gariem Līdz (Spirited Away) (2001), kas ir ieguvis arī “Oskara” apbalvojumu ; Ceļojošā Pils (2006), kas tika nominēta “Oskara” apbalvojumam, kā arī Mans Kaimiņš Totoro (My Neighbor Totoro) (1988), animācijas filma ar kuru studija ieguva pirmos lielos panākumus un popularitāti.
Tas ir viens no iemesliem, kāpēc tēls Tororo ir manāms Studio Ghibli logo.

[source]


  • Sākums:
    Studio Ghibli sāka veidot animācijas filmas ar tradicionālo animācijas filmu veidošanas stilu. Kadri tiek zīmēti ar roku.
    :white_small_square: Pirmā animācijas filma - Pils Debesīs (Castle in the Sky) (1986)

~ Primitīvs attēls, lai saprastu kadru veidošanas principu:
[source]

:mag_right: Lai izveidotu konkrēto skatu kadri tiek no individuāliem zīmējumiem ar objektiem, tēlus vai fonu. Katrs zīmējums ir “slānis” (cel), kas apvienojot izveido plānoto kadru. Taču, lai izveidojas kustība - plānotais objekta vai tēla kustības tiek uzzīmētas atsevišķši.

Studio Ghibli izmanto 24 kadrus sekundē, lai izveidotu neraustītus, bet gludas, pārejošas kustības. Lai būtu detalizēti kadri parasti filmās tiek izmantoti ~8 slāņi priekš viena kadra.

[source]


  • Veidošans process:
  1. Kā daudzi vizuālie projekti - tiek izveidots sižets. Vairākas skices, kas parāda aptuveno animācijas filma stāstu.

  1. Pēc tam tiek izveidoti detalizētāki zīmējumi tieši akcentējot galvenās animācijas filmas spilgtākos notikumus.

  1. Pēc tam gaida režisora apstiprinājumu. Ja nav nekas jāpārveido vai jāpielabo, tad tiek veidoti nākamie attēli un kadrējumi.
    Attēli tiek krāsoti. Studio Ghibli izmanto akrila krāsas. Priekš katra sižeta vietas ir noteiktas krāsas paletes. Piemēram, ir noteiktas krāsas priekš saulrieta ainām un pilnīgi savādāki toņi rīta kadriem. Nenoliedzami ir daudzas nepublicētas skices, kuras nav ievietotas dažādu iemeslu dēļ.


  • Mūsdienās
    Studio ghibli pieturas pie tradicionālās animacijas filmu veidošanas stila, taču datorgrafiku viņi izmanto kā palīglīdzekli.

CG - Datora grafikas (Computer Graphics)
Ietver digitālu attēlu manipulāciju (manipulation) vai veidošanu.

:white_small_square: Pirmā filma izmantojot datografiku - Pom Poko (1992)
((vēlējos iztulkot latviski šo nosaukumu, bet tad es sapratu, ka tā ir jenotsuņa izdvestā skaņa, ja jūs ziniet kā latviski to var iztulkot… Variet dot ieteikumus xD ))

Image result for pom poko gif

Studio Ghibli animācijas veidošanai izmanto speciālu animācijas veidošanas programmu - Toonz.
Taču ir izveidota speciāla versija šai programmai - OpenToonz, kas ir dizainēta priekš Studio Ghibli. Tā ir līdzīga, taču tai ir vienkāršotas opcijas, kas atvieglotu viņu veidošanas procesu. Piemēram, skanēšanas opcija.

Ne tik jauna bilde kā apmēram šī programma izskatās, taču princips programmai nemainās:
(redzama Gariem Līdzi (Spirited Away) krāsu rediģēšana).

opentoonz-interface-big

[source]

[source]


Lai arī viņi cenšas pieturēties pie tradicionālā animācijas veidošanas principa, protams, ir izņēmumi. Visa filma digitālā procesā - Mani Kaimiņi Jamadas (My Neighbors the Yamadas) (1999).

:mag_right: Interesanti, ka zīmēšanas stils atgādina zīmētu/skicētu animācijas filmu ar roku, lai gan tā nav. Var redzēt, ka arī krāsu laukumi nav precīzi krāsoti pa formām, kas rada šo skicēšanas efektu.

Image result for neighbors yamadas gif

~ Pēc idejas Studio Ghibli pamatā izmanto animācijas filmā datora grafiku, lai paspētu noteiktajā laikā pabeigt projektus, kā arī lai radītu specifiskus efektus. Piemēram, saules staru, kustības vai gaismas efektus, ko var redzēt attēlu piemēros.

:heavy_check_mark: Daži piemēri kā praktiski tiek izmantota datorgrafikas izmantošana Studio Ghibli animācijas filmās:

:small_orange_diamond: Ainās fonam ir jākustās reizē ar kameru ; Tekstūras sadale ( Texture mapping) - rada iespēju fonam kustēties

  1. No sākuma tiek izveidots ainas 3D modelis
  2. Tiek izrēķināti noteikti parametri zemes nelīdzinumam un to cik ātri attēlam ir jāpietuvinas objektam.
  3. Priekšplāns ir gleznots piemērots ar 3D modeli.
  4. No sākuma fons tiek slēpts aiz priekšplāna kadra sākumā, kurš arī ir gleznots ar roku.

Pēc tam šos abus attēlus ievieto un sastāda pēc modeļa.

Kadru var redzēt 0:53 - 0:55 sekunde

:small_blue_diamond: Veidojot “zvaigznes” Didarabočī ķermenī

  1. No sākuma tiek izveidots 3D modelis. Attēla krāsas un formas saskaņo.
  2. Tiek izrēķināti parametri gravitācijai, vēja ātrumam un tēla kustības virzienam.
  3. Modeli uzstāda saskaņojot daļiņu plūsmai

Gala attēls:

:small_orange_diamond: Digitāla kompozīcija
Milzīgs pluss veidojot digitāli animācijas filmas. Ļauj digitāli apvienot slāņus.
Šajā kadrā 5 slāņi.

tatarigami

[source]


  • Pašlaik
    Lai arī Studio Ghibli ir izvairījušies no 3D animācijas… pašlaik viņi sāk veidot ar šo tehniku īsfilmas.
    pilnīgi izmantojot CGI - Ronja, laupītāja meita ( Ronia the Robber’s Daughter) (2015)
    CGI - Datora ģenerēts attēls (Computer Generated Imagery)

“I think talent decides everything. More than the method, what’s important is the talent using it. There’s nothing inherently wrong or right about a method, whether it be pencil drawings or 3-D CG.”

  • Hayao Miyazaki

[source]

[source]


  • Studijas fotogrāfijas:


studio ghibli staff
miyazaki

[source]


Jauks video nobeigumam:

Tribute to Hayao Miyazaki from dono on Vimeo.


P.S Paldies Discordā cilvēkiem, kas nedaudz man palīdzēja ar dažu terminu iztulkošanu :sunflower:

16 Likes

Super cool, I even printed it out ^^

1 Like

:pusheen_blush:

1 Like

Lielisks raksts! Man, kā cilvēkam, kuru aizrauj ainimācija un taisās to studēt, šo bija ļoti interesanti lasīt :blush:

1 Like

Paldies!~ :smiley_cat:
Es centos…
( + ceru, ka fakti ir patiesi :sweat_smile: )

1 Like

Eh šo rakstu manā 2007. gadā, kad aizrāvos ar PhotoShop un multiplikāciju. Šo visu tajā gadā ar vienu paziņu bijām prātojuši paši. Spēlējamies ar slāņiem un dažiem effektiem un prātojam kā uztaisīt kvalitatīvu kadru animāciju bez raušanas. Tā arī nekas labāk par statisko kameru nav sanācis. :frowning:
Redz tagad tas vairs nav noslēpums, kā panākt visu šo. Lielās studijas labprāt dalās ar saviem noslepumiem. :smiley:

Paldies par rakstu. :slight_smile:

1 Like

Jauki dzirdēt, ka patika raksts ^^

Un Mijadzaki tomēr atgriežas biznesā. Jo viņš lūk nespēs ieguldīt cisas savas idejas vienā īsmetrāžā…:joy:

2 Likes

Ļoti labs raksts! Kā es to tikai tagad pamanu? :open_mouth:

vakar par šo lasiju. Man jau tikai priks dzirdēt. Galvenais, lai šīs sirmgalvis savas cīsas izvelk līdz beigām, lai nesakāk kā ar Bethovena 10-to simfoniju.

Paldies :sunflower:

pretty cool video:

iesaku paskatīties:

1 Like
1 Like

Vienkrši. Labākais nosaukums, ko biju lasijis pēdējā laikā :D

1 Like