Facebook | Twitter | Youtube | Draugiem.lv | FONS | Ziedojumi

Pirmais solis animācijā

jautājums

(kristiana) #1

Sveiki forumieši!
Esmu nolēmusi pamēgināt - vismaz pamēģināt - veidot animāciju.
Izņemot teorijas pamatprincipus un pāris objektu deformācijas Adobe After Effects - esmu totāls zaļš gurķītis.
Veidoju šo poustu ar domu iedvesmot citus forumiešus un padalīties ar savu pieredzi. Varbūt kādam ir dažādi padomi kā labāk uzsākt darbu, kādas programmas izmantot, kā labāk darīt/kā nedarīt.
:sparkles:


(Dmitrijs) #2

Ja mēs runājam par tipisku 2d animāciju tad no progām Adobe Flash jeb kā tagad saucās Adobe Animate, vēl labas atskauksmes esmu dzirdējis par Synfig Studios. Eksistē arī Anime studio, arī bieži dzirdēts.

Tad vēl tautā runā, labāk to zīmēšanu veikt ar “planšetes” palīdzību, nekā ar datora peli, cik nu sanācis baudīt - tad tā ir, grafiskā planšete ir ērtāka.

Pats neesmu zinātājs, tik esmu variantus pētījis. Principā tajā pašā YT ir vagonu sastāvs ar pamācībām ko un kā labāk, tik progu jāizvēlas. Labāk, ka pamanam ņemt to pazīstamāko kā AF, jo arī pamācību, problēmu risinājumus uc lietas varēsi vairāk atrast.

Ja runāt par 3d - Blender, pašlaik pats ar viņu spēlējos ik pa brīdim, principā vienkārš, pat ja ir 0 zināšanas, tad programma ir samērā draudzīga iesācējiem.


(Mārtiņš) #3

Ja plāno zīmēt, tad tev noteikti būs vajadzīga planšete, jo bez tās nekā. Tālāk izvēlies kāda vieda animāciju plāno veidot, vai nu kur tu katru kadru uzzīmē vai arī kur tu uzzīmē figūru un tev tik to atliek kustināt katram kadram. Pirmais variants ir vislaikietilpīgākais, jo nākas zīmēt katru kadru kā figūra kustās, bet var arī darīt tā, ka katram kadram nodzēst lieko un uzzīmēt nākamo detaļu, kas, animācijai tekot uz priekšu, kustēsies. Otrā veida animācija nav tik laikietilpīga, bet izskata ziņā atpaliek no pirmā varianta, jo nav vairs tā dinamiskuma un skatītājs redz, ka kustās tikai atsevišķas detaļas nevis viss darbojas kopā, tāpēc otrajam variantam vairāk būs jākoncentrējas uz animācijas stāstu, nevis ar zīmējumu.

Izvēlies to, kādā veidā gribi zīmēt un aiziet. Programmu ņem jebkādu, jo visas tās darbojas vienādi. Galvenais uzdevums ir tik ātri dzīt bildītes uz priekšu. Vari izmantot bezmaksas FlashMX priekš pirmā varianta animācijas vai arī anime studio debute priekš otrā varianta. Manga studio debute es tev varu iedot, jo man pašam tas ir bet nelietoju :smiley:


(Mārtiņš) #4

Ja neesi tik pat pro zīmēšanā, kā piemēram @vriska , tad necenties zīmēt sarežģītas firgūras kā piemēram animēs. Tas tev prasīs pārāk daudz laika. Sāc kaut vai ar stikmeniem vai ar ļoti vienkārša zīmējuma veida tēliem


(Madara) #5

Parasti iesācējiem iesaka darboties ar Adobe Flash. Pašrocīgi apguvu to visai ātri, vēl sīkāka būdama. Skolā mēs lietojam Toon Boom Animate Pro - visai līdzīga Flash, bet skaitās profesionālāk un specifiskāk tv multeņu, ne flash animāciju veidošanai. Pēc manas pieredzes ir pāris priekšrocības, bet ir arī pāris ļoti kaitinošas īpašības.
Vēl arī ir TV Paint, bet neesmu to lietojusi pagaidām.

Par animācijas principiem runājot, ļoti iesaku izpētīt vingrinājumus Ričarda Viliamsa grāmatā “The animator’s survival kit”. Visai viegli atrast tam pdf failu. Visam pamatā ir bumbiņas un svārsta vingrinājums, lai izprastu laika struktūru un nepieciešamo zīmējumu daudzumu. Apgūstot to jau būsi labāka par 40% no youtube animatoriem :grin:.

Un, protams, jāapzinās, ka animācija nav nekas viegls. Vidējie 12 kadri sekundē arī nozīmē, ka ir jāizveido 12 zīmējumi tikai priekš vienas sekundes :cold_sweat:


(Dmitrijs) #6

Aizmirsu par vienu citu štelli…

Source Filmmaker - pirncipā pamata modeļi ir no TF2 spēles, taču pateicoties daudzajām gudrajām rokām ir pieejamma tonna ar dažādiem personāžiem. Pēc idejas tā ir 3D animācijas programma ar samērā lokanu pieeju tai.

Basic var apgūt dienas laikā. Programma principā ļoti interesanta un ir vērts apskatīties to tuvāk. Vari YT paskatīties rullīšus, protams pietiek daudz dažādu crap, taču tikpat daudz ir dažādi neparasti ir ļoti professionāli darbi. Attīstītākie pat spēj konbinēt kopā ar motion capture, pēcapstrādēs izmanot AE, rezultātā rados tiešām sasodītus teicamus darbus.

Daži piemēri:



(Madara) #7

Iepriekš minēju grāmatu, kuru vērts katram animēt gribētājam pārskatīt. Tā kā pašai savajadzējās, iedomājos iemest te linku.
P.s., ja kādu no vingrinājumiem nevar saprast, labprāt palīdzēšu (vismaz mēģināšu :sweat_smile:) ko paskaidrot.