Lielākie YouTube'ri no morālās puses

Nedaudz pieskarās tam, par ko bijām iepriekš runājuši - neuzticies visiem, kuru kanālus atrodi internetā. Ok - es par Mr.Beast tikai pirmo reizi izdzirdēju pirms gada un viņa video nav nekad piesaistījuši. Logan Paul arī tomēr vēl viens pajoliņš (jo atceros to Japānas meža video) - un šie abi divi pumpē visu uz bērnu auditoriju (liekot uzsvaru uz šokolādi, dzērieniem, bērnu launagu kastēm).

5 Likes

Te pat vairāk runa gāja par morālu šaubīgumu, lai arī bez krāpšanas neiztika. Amizanti, ka neviens tagad diži nepaceļ uzaci, ja tu kā satura veidotājs uz savu karjeras norietu pamēģini izmest kripto krāpniecību. xD

Man ir zināma nojausma, ka daļa cilvēku netā tagad ir tīri profesionālie satura veidotāji, bez laba B plāna kā izdzīvot un kas paši izauguši skatoties interneta saturu. Kas ir pretstatā ar tādiem riktīgiem “pieaugušajiem” satura veidotājiem kā, piemēram, tas pats “Abroad in Japan”. Tie jau varbūt ir dzīvojuši dzīvi vai vēl dzīvo dzīvi ārpus satura veidošanas un interneta. Starp viņiem var just mentalitāti - nedod dievs šī te visas interneta muļķības ietekmēs mani ārpus tā. :D

2 Likes

Piekrītu. Varbūt arī tādēļ piesaista - jo šeit ir vēl viens svarīgs elements: cik nu no vecajiem video arī var saprast un atceros, tad Chris īsti nav mainījies (tāds kāds viņš bija, tāds arī ir palicis - tikai production kvalitātē ir pilnveidojusies). Citi - uzmet kažoku uz to pusi, uz kuru vējš pūš. Ka viņiem nekas cits kā tikai “content creation” īsti neeksistē, un visu ko viņi dara, nav tikai dēļ labās sirds.

Pilnībā no šī nav glābts neviens profesionāls satura veidotājs. Gribi negribi tev jāiet līdzi tendencēm un algoritmu izmaiņām. Esmu drošs, ka arī Abroad in Japan 12 gadu laikā daudz kas ir mainījies. Protams, čalis ir tas pats un kanāli ideja vēl projām ir būvēta ap Japānu.

3 Likes

Mūsdienās ļoti daudzi cilvēki target-o bērnus. Kā nekā - visvieglāk iespaidojamā/ietekmējamā auditorija. Ciest viņus nevaru. Aiz tiem seko citas “mērķauditorijas” - deģenerāti, fanātiķi, noteiktu ideoloģiju un/vai dzīvesveidu piekritēji, social justice warrior-i, nu un galu galā - vienkārši stulbi cilvēki.

Sorry, bet tā ir dzīves realitāte - morālie kropļi vienmēr izmantos vājos un stulbos, lai sasniegtu savus dzīves mērķus, galvenokārt, naudas, slavas un varas dēļ.

Un problēma nav šādu cilvēku eksistencē, viņi eksistēja, eksistē un eksistēs - to praktiski nav iespējams nokontrolēt, problēma ir tajā, ka vienā jaukā (nejaukā) brīdī daļa no sabiedrības pārstāja kaut ko tādu nosodīt. Un vēl trakāk - pat atbalstīt, aizsedzoties ar morālo relatīvismu un “brīvībām”.

Holy f… Gribi negribi? Kaut kā pārāk pesimistiski. Manuprāt jau pietiek satura veidotāju, kuri zaudē sekotājus, bet tomēr paliek pie saviem principiem, ietur distanci no mainstream bullshit-a, nepadodas spiedienam, zaudē sponsorus, nemēģina izpatikt visiem u.tml. “Labu” satura veidotāju arī pietiek šajā pasaulē.

2 Likes

Tīri no praktiskās puses, tā ir ļoti liela auditorijas grupa ar visvairāk brīvo laiku. Cik esmu kaut kad manījis ar acs galu būdams ciemos, lielie bērnu video dabū riktīgi nopietnu skatījumu ciparus. Es gan esmu vienmēr prātojis par to kā strādā tā niša, jo pēc idejas bērni ir liela, taču salīdzinoši pirkt mazspējīga auditorija.

Nav tak uzreiz jākāpj pāri visām savām morāles normām. :D Nemaz nerunājot par to, ka morāles pārkāpums negarantē skatījumus. Ja tu esi profiņš un tava iztika ir atkarīga no šīm platformām, tu štukosi savu darbības plānu. Piemēram, ne aiz labas sirds, bet nepieciešamības, 3 miljonu abonimentu kanāls izlaiž saturu ik pēc nedēļas kā pulkstens ar izlaizītu titula bildi, nosaukumu un formātu.

Es te gan nerunāju par mežonīgiem amatieriem, kas no šī nedzīvo, hobijistiem. Tur viss pēc kārtas var notikt. Atceros vairākus gadus atpakaļ sekoju līdzi vienam somam, kas bija autobusa šoferis un viņu tas pilnībā apmierināja. Šis saražoja kaudzīti sakarīgu video par savām interesēm un nozuda saullēktā, pēc viņa paša vārdiem viņam pilnīgi negribējās kļūt par satura veidotāju vai arī mainīt darba industriju.

1 Like

Jebkurš skatītājs ir produkts (reklāmām) un arī vecāki ir nosacīti pakļauti smadzeņu skalošanai. Visi neglītie pastūri tirgo neautorizētu skibidi un poppy produkciju utt.

1 Like

Protams, es prātoju cik vērtīgs produkts ir mazgadīgs skatītājs. :D Tiešo tirgošanu es vairāk esmu manījis tīņu publikai. Tie video, kurus redzēju, vēl mazākiem ķipariem, šķietami neko netirgoja. Varbūt tā niša dzīvo uz AdSence rēķina - kas zināmā mērā varētu būt reklāmas devēju čakarēšana.

1 Like